utorok, 20 mája, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
Blog o káve
Žiadne výsledky..
View All Result
Domov Exkluzívne

Kávoholik a snaha pokryť celý trh: Každý zákazník má pre nás cenu zlata

Ladislav Király Od Ladislav Király
18. novembra 2021
Kávoholik Ján Hoľko

Vyspovedali sme generálneho riaditeľa platformy Kávoholik Jána Hoľka. O čom táto spoločnosť je a čo všetko chce zákazníkom ponúknuť?

Share on FacebookShare on Twitter

Na slovenskom kávovom trhu sa nedávno objavil hráč, ktorého komunikácia je neprehliadnuteľná. Azda každý, kto sa aspoň trochu zaujíma o kávu, už spozoroval značku Kávoholik a začal registrovať široké spektrum služieb, ktoré ponúka. V prípade tejto spoločnosti to nie je len o pražení kávy, ale doslova o všetkom, čo vám v súvislosti s kávou napadne.

Aj nás v Blogu o káve zaujímalo, o čom Kávoholik vlastne je, kto za ním stojí a aké sú ciele alebo vízie tejto firmy. Treba povedať, že po oslovení bola komunikácia vynikajúca, o čo sa pričinila Danka Capáková zodpovedná za marketing a komunikáciu. Tá nás napokon spojila s generálnym riaditeľom platformy Kávoholik Jánom Hoľkom, ktorého sme vyspovedali.

„Ku káve som sa prvýkrát dostal ešte niekedy počas mojich študentských čias, ale spätne by som ten nápoj kávou asi nenazýval,“ zasmial sa vyštudovaný ekonóm, ktorý sa narodil v Humennom, ale vyrástol a prakticky celý život žije v Bratislave alebo jej okolí. „Bola to taká typická doba zalievanej instantnej kávy. Dopriať si espresso v kaviarni sme si ako študenti mohli skutočne len raz za čas a možno aj preto som bol skôr turistický spotrebiteľ kávy. Pil som ju z veľkej šálky s množstvom mlieka a s cukrom. Bral som ju hlavne ako zdroj energie.“

Osudové stretnutie s kávovými expertmi

Všetko sa to zmenilo po stretnutí s kávovými majstrami Pavlom Patákom a Jánom Havránekom, z ktorých sú dnes takisto Kávoholici. „Práve od nich som sa naučil, ako si správne pripraviť espresso a vychutnať si ho tak, aby bolo jeho pitie doslova zážitkom. Nuž a dnes sa tieto skúsenosti snažíme odovzdať všetkým spotrebiteľom kávy, aby aj oni objavili chute a vône, ktoré tento lahodný nápoj ponúka.“

odborníci spoločnosti Kávoholik

Podobnou cestou sme si prešli mnohí. Azda každý začínal pri instantných alebo zalievaných kávach, ktoré považoval za normu alebo štandard. Tí šťastnejší z nás potom ochutnali ozaj kvalitnú kávu a ostali prekvapení tým, ako môže tento nápoj chutiť. Objavili nový svet. Z viet, ktoré vyslovil Ján Hoľko, cítiť, že si prešiel podobnou cestou. No a po spoznaní kvalitnej kávy zacítil túžbu posunúť ju k čo najširšiemu množstvu ľudí.

Budovanie značky, na ktorú budú hrdé všetky generácie

„V rámci rodiny sme sa už dlhšie pohrávali s myšlienkou vybudovať niečo slovenské, čo bude lahodiť Slovákom, ich zmyslom, chutiam a potrebám,“ pokračoval náš respondent. „Zároveň som to vnímal aj ako výzvu splniť si spoločný sen s otcom a pre naše deti či vnúčatá zanechať kus srdca v značke, na ktorú budú hrdé všetky generácie. Dali sme si spraviť prieskum trhu a ukázalo sa, že v tom čase na Slovensku nebola firma, ktorá by ponúkala komplexné služby v oblasti kávy. Všetko od praženia cez predaj a servis kávovarov, baristické školenia, prevádzku kaviarní až po kamennú predajňu kávovarov, kde vám ochotne poradia a odporučia to najlepšie.“

Akési „zdravé jadro Kávoholikov“ tvoria okrem manažérsky zručného Jána Hoľka aj skôr spomínaný Pali Paták s 25-ročnými skúsenosťami zo servisu a baristiky a Janko Havránek s niekoľkoročnými skúsenosťami z praženia. Jednou zo zásad vedenia je to, aby „každé z našich oddelení malo skúsených kvalitných ľudí, ktorí rozumejú tomu, čo robia a baví ich to.“

Kávoholik chce pokryť celý trh

Jedna z našich otázok sa týkala aj akéhosi cieľového pozicioningu v pomyselnom kávovom spektre. Teda toho, kde v škále medzi svetlejšie praženou výberovou kávou a klasickým talianskym typom praženia sa chce Kávoholik pohybovať. Dá sa to nejako špecifikovať?

„Jednoznačne chceme pokryť celý trh,“ odpovedal Ján Hoľko. „Aj preto sme sa hneď od začiatku rozhodli pre tzv. OMNI praženie, ktoré je možné využiť pre akýkoľvek spôsob prípravy kávy. Na druhej strane však nechceme v ničom zaostať, pretože napríklad filtrovaná káva si pre skutočne najvyššiu kvalitu vyžaduje iné špecifiká, ako tá, ktorá je určená pre prípravu espressa alebo pre prípravu v Bialetti Moka. Preto intenzívne pracujeme na príprave ďalšej, nazvem to špecialitky, na ktorú sa Kávoholici už môžu tešiť.“

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa kavoholik.sk (@kavoholik.sk)

Prozákaznícky prístup a expanzia do zahraničia

Jedným zo základných stavebných kameňov spoločnosti Kávoholik má byť stopercentný prozákaznícky prístup. „Poviem to tak, že každý jeden zákazník má pre nás cenu zlata. Rovnako si vážim ľudí, ktorí si k nám prídu kúpiť 360-gramové balenie kávy a rovnako tých, ktorí odoberajú 40 kilogramov kávy mesačne. Potreby zákazníkov sú pre nás na prvom mieste a vždy robíme maximum pre to, aby sme našli obojstranne výhodné riešenia.“

Slovenský kávový trh je v súčasnosti pomerne presýtený a nie je ľahké presadiť sa na ňom. Jeden z „problémov“ spočíva aj v tom, že sme maličký trh a mnoho firiem preto uvažuje o expandovaní do zahraničia. „Ak sa chceme rozvíjať a rásť, je pre nás samozrejme zaujímavý a dôležitý aj zahraničný trh. Môžem prezradiť, že sme už podpísali  zmluvy s partnermi, ktorí by mali kávu od Kávoholikov ponúkať v siedmich krajinách Európy.“

Budovanie kávovej gramotnosti

Ostaňme však doma na Slovensku. Kávová kultúra v našich končinách napreduje a postupne sa čoraz viac ľudí odkláňa od prepražených káv, ku ktorým bolo doslova nutné dať si cukor a mlieko. Kávovo vyzrievame. Roboty je však stále veľmi veľa.

„Verím, že postupne sa nám ľudí podarí odnaučiť pýtať si v kaviarňach presso alebo picollo. Nič také totiž neexistuje. Kávový trh chceme pokryť úplne komplexne a aj preto sme sa rozhodli robiť aj osvetu. Celý tento projekt sme nazvali ‚kávová gramotnosť‘. Šírime ju prostredníctvom pravidelných blogov alebo videí a ľudí sa snažíme pritiahnuť na pomyselnú cestu zážitku z kávy. A to tak, aby za šálkou kávy videli viac než len nápoj, ktorý im dodá energiu a potrebnú dávku kofeínu,“ dodal Ján Hoľko v rozhovore pre Blog o káve.

zákulisie spoločnosti Kávoholik

Kde nájdete spoločnosť Kávoholik?

Centrála projektu Kávoholik, ktorá pozostáva z pražiarne, showroomu a školiaceho strediska pre baristov, sa nachádza na Dúbravskej ceste 3 v Bratislave. Kamenná predajňa je na Bajkalskej ulici 10/a v Bratislave a jej lokalita bola zvolená takticky tak, aby bola dobre dostupná z každej časti Bratislavy a aby bol k dispozícii dostatok parkovacích miest. Servis Kávoholika je na Bojnickej ulici a kaviareň spojená s predajňou vybraných doplnkov je na Alstrovej ulici v Rači.

Kávoholik okrem toho intenzívne buduje sieť svojich partnerov po celom Slovensku. Ide o prevádzky zo segmentu HORECA, s ktorými spoločnosť zdieľa náklady na vybavenie ich prevádzok.

Kávoholik a sociálne siete

Kávu a všetky produkty si môžete popozerať v eshope www.kavoholik.sk, aktuálne novinky sú pravidelne publikované na sociálnych sieťach Facebook, Instagram, kanáli YouTube a najnovšie už aj na sieti TikTok.


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky: Ján HoľkoKávoholikpražiareň kávyrozhovor
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Ďalší článok
Rastislav Kasár a Coffee Masters

Coffee Masters v Londýne: Aké šance má Slovák Rasťo Kasár?

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Nezaradené
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    Mexiko Turquesa od READY AFTER - príprava espressa na La Marzocco

    Káva za polovicu: K.O. od READY AFTER, kilovka Mexika za neuveriteľnú cenu

    20. mája 2025
    Bercoff Espresso Elegante Dark Roast - príprava espressa

    Recenzia Bercoff Espresso Elegante: Hanba! Taký bordel sme v balíku kávy ešte nevideli

    19. mája 2025
    Guatemala Finca la Pastoria - vytekanie espressa

    Be:Café prináša novinky pre milovníkov espressa: Odvážna Kostarika a elegantná Guatemala

    15. mája 2025
    Štrbské Presso Barista - DeLonghi Magnifica Plus - príprava espressa

    Recenzia Štrbské Presso Barista: Rekord v počte defektov a chuťová vražda

    15. mája 2025
    farmár s kávovníkovými čerešňami

    Prečo má robusta viac kofeínu ako arabika?

    14. mája 2025
    Burundi Turaco od Alter-Nativ

    Štyri tipy na kávy od Alter-Nativ

    13. mája 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Nezaradené
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café Brazília cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávový bloger kávový grunt Marián Takáč pestovanie kávy Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor starbucks Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    Mexiko Turquesa od READY AFTER - príprava espressa na La Marzocco

    Káva za polovicu: K.O. od READY AFTER, kilovka Mexika za neuveriteľnú cenu

    20. mája 2025
    Bercoff Espresso Elegante Dark Roast - príprava espressa

    Recenzia Bercoff Espresso Elegante: Hanba! Taký bordel sme v balíku kávy ešte nevideli

    19. mája 2025
    Guatemala Finca la Pastoria - vytekanie espressa

    Be:Café prináša novinky pre milovníkov espressa: Odvážna Kostarika a elegantná Guatemala

    15. mája 2025
    Štrbské Presso Barista - DeLonghi Magnifica Plus - príprava espressa

    Recenzia Štrbské Presso Barista: Rekord v počte defektov a chuťová vražda

    15. mája 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    Žiadne výsledky..
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL