Exkluzívne

Akú kávu pijú Slováci v kanceláriách?

„Nevedel by si zistiť niečo o kávach v kanceláriách? Akú kávu pijú Slováci v kanceláriách? Koľko ľudí má v office slovenskú kávu?“ opýtal sa ma počas nášho pravidelného callu Simon MelišekReady After Coffee. Naznačoval mi, že toto bude určite veľmi silná oblasť, v ktorej by som mohol prispieť k zmene a viac pretlačiť slovenské pražiarne kávy.

Vôbec som netušil, aké môžu byť reálne čísla. Prieskum však napokon ukázal, že Simon mal pravdu. V kanceláriách sa pijú hlavne zahraničné kávy talianskeho štýlu praženia (prepražené a horké), pričom kávu z prvých šiestich miest rebríčka by som piť nechcel. Ani keby mi za to platili.

Väčšine ľudí zamestnávateľ zabezpečí kávu

Na otázku, či vám zamestnávateľ zabezpečuje kávu, odpovedalo 1 038 z vás (61% ÁNO, 39% NIE). Na otázku, či máte v kancelárii domácu alebo zahraničnú značku kávy, odpovedalo 661 z vás (pomer 34:66%).

Najzaujímavejšie to bolo v prieskume, v ktorom som vyzbieral 251 odpovedí týkajúcich sa toho, akú konkrétnu značku kávy pijete v kancelárii.

Akú kávu pijú Slováci v kanceláriách?

Poradie v top 6 vyzerá nasledovne:

Lavazza (40 hlasov, 15,9%)
Popradská (15 hlasov, 6%)
Tchibo (14 hlasov, 5,6%)
Segafredo (11 hlasov, 4,4%)
Dallmayr (10 hlasov, 4%)
Nespresso (10 hlasov, 4%)

Až za touto enklávou komoditnej kávy nasledovali viaceré slovenské pražiarne, pričom ďalšie poradie značiek s aspoň troma hlasmi vyzerá takto:

Coffeein (7 hlasov)
Ebenica (7 hlasov)
Zlaté Zrnko (7 hlasov)
Nescafé (6 hlasov)
Ready After Coffee (5 hlasov)
Be:Café (5 hlasov)
Goriffee (4 hlasy)
Pražiareň Veľké Zálužie (4 hlasy)
Cafepoint (4 hlasy)
Habesh Coffee (4 hlasy)
DM (3 hlasy)
Coffee Veronia (3 hlasy)
Incuple (3 hlasy)
Epera (3 hlasy)
Julius Meinl (3 hlasy)

V prieskume sa objavilo 90 rôznych značiek kávy, pričom v 147 kanceláriách dominuje zahraničná (58,6%) a v 104 domáca (41,4%).

Podporme slovenské pražiarne kávy

„Nie je to ideálne a všetci by sme boli radšej, ak by firmy uprednostnili domáce pražiarne a nevyvážali peniaze do zahraničia,“ zareagoval Simon Melišek na výsledky prieskumu. „Chcel by som veriť, že aj vďaka tomuto prieskumu so situáciou pohneme a niečo zmeníme. Aspoň postupne, krok po kroku.“

Prvý krok v podaní Simona prišiel okamžite: ak chcete do kancelárie kávu Ready After Coffee, pri nákupe nad 50€ teraz (do 12. júna 2022) dostanete zľavu 15% a pri nákupe nad 100€ dokonca 20%. Využite kód rac15 alebo rac20. Platí len na prvý nákup, potom to už bude o vašej dohode s pražiarňou podľa odobratého množstva.

Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close