utorok, 17 júna, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
Blog o káve
Žiadne výsledky..
View All Result
Domov Zaujímavosti o káve

Budeme kávu v budúcnosti poznať ako pokrm a nie ako nápoj?

Ladislav Király Od Ladislav Király
10. januára 2020
Káva ako jedlo: Nudge

Je reálne, že kávu budeme v budúcnosti poznať hlavne v tuhom stave, teda ako jedlo? Niečo podobné sa stalo s kakaom, ktoré je dnes reprezentované hlavne vo forme čokolády. (Foto: Nudge/FB)

Share on FacebookShare on Twitter

Až do 19. storočia boli ľudia zvyknutí na to, že kakao bol produkt, z ktorého sa vyrábali nápoje. Vychutnávali si ich po celom svete, avšak potom prišla zmena: kakao dnes poznáme hlavne ako základnú zložku čokolády a jeho popíjanie je na druhom mieste.

„Prišli sme na to, ako ho premeniť na jedlo,“ uviedol David Burke, ktorý je šéfom spoločnosti The Whole Coffee, pre Food Navigator. „A teraz sme na prahu toho, aby sme presne to isté spravili s kávou.“

V Blogu o káve sme vás už informovali o možnosti jedenia kávových zrniek, ale pripravovaná novinka je o niečom inom. Spoločnosť si dala patentovať postupy, ktoré začínajú slúžiť k výrobe niečoho podobného, ako je čokoláda; avšak vyprodukovaného z kávy.

Káva v spojitosti s kakaovým maslom

Kávové zrná sú v rámci procesu najskôr úplne na jemno pomleté a doplnené kakaovým maslom, vďaka čomu si káva zachová dokonalú arómu, chuť i celkový charakter. Buď z toho môžu byť klasické tabuľky vo forme známej čokolády, prípadne aj nátierky, teda niečo na štýl Nutelly.

Prečo však použitie kakaového masla? „Stavili sme naň preto, aby sme v ústach dosiahli ten správny pocit, napríklad tú krémovosť, akú poznáme z klasických tabuliek čokolády,“ vysvetlila Giovana Celliová, ktorá je šéfkou spomínanej spoločnosti pre inováciu a kvalitu. Súčasne dodala, že produkt vydrží celý rok a nevyžaduje ani žiadne špeciálne skladovanie.

Burke: Naplno sme sa vrhli do jedlej kávy…

Burke v minulosti pracoval aj pre spoločnosti ako Pepsi či Coca-Cola a v oblasti úspešných produktov má teda značné množstvo skúseností. Dnes je presvedčený o tom, že našiel novú cestu budúcnosti.

„V našej továrni (v Miami) sme už prestali vyrábať čokoládu a naplno sme sa vrhli do budúcnosti, teda do jedlej kávy. Berieme vec, bez ktorej si ľudia nevedia predstaviť svoj život a meníme ju na niečo, čo sa dá jesť.“

„V prvom rade sa koncentrujeme na výrobu produktov pod našim vlastným menom (Nudge), ale okrem toho sme partnermi aj Tima Hortona a Dunkin Donuts, pričom využívame ich kávové zrná. Komunikujeme aj s mnohými ďalšími spoločnosťami vrátane jednej veľkej kávovej značky v Taliansku,“ prezradil David Burke.

Spomínaný odborník je presvedčený o tom, že z tejto oblasti bude nová „veľmi, veľmi veľká kategória“. A to už za pár rokov. Vzápätí vysvetľoval, aké dôležité je správne spracovanie kávy, vďaka ktorému si môže zachovať všetky svoje pozitívne vlastnosti.

Ako z kávy dostať absolútne všetko

„Náš proces zachováva všetky potrebné súčasti, o ktoré pri extrakcii kávy, respektíve pri jej varení, prichádzame a ktoré sa do šálok nedostanú. Ide tu o veci ako polyfenoly, minerály, prípadne B-vitamíny. Rád by som zdôraznil, že práve šírka chuťového profilu a odomknutie kvality celého zrna je primárnym zákazníckym benefitom, ktorý ľudia vďaka našej technológii pocítia.“

„Keď kávu pijete, k dispozícii máte len približne 20 percent rôznych chutí skrývajúcich sa v kávovom zrne. Len tých dvadsať percent je totiž rozpustných vo vode a zvyšok ostane v zrnku. V skutočnosti v ňom ostane viac ako 1 200 príchutí, ktoré sa do varenej kávy nedostanú,“ zdôraznil Burke.

Snaha dostať z kávy všetku jej chuť

Pravda je vraj aj taká, že ak by človek zjedol celé kávové zrnko, nepocítil by všetky jeho chute, a to ani vtedy, ak by ho rozhrýzol ozaj dokonale. Aj v tom prípade by vraj jednotlivé kúsky boli pre naše chuťové receptory príliš veľké.

„Ale ak sa postaráme o to, že mleté časti budú ozaj veľmi malé, tak ľudský jazyk už začne byť schopný zachytiť všetky dodatočné chute,“ usmial sa David Burke. „My sme jednoducho prišli na to, že dokážeme vyrábať produkty bez tuku a cukru, ktorý nájdete v čokoláde, ale na druhej strane s kofeínom, ktoré navyše chutia neskutočne dobre.“

Aká bude cieľová skupina zákazníkov jedlej kávy?

Cieľová skupina zákazníkov môže byť veľmi široká, pretože kofeín je hlavne medzi zamestnanými ľuďmi mimoriadne želanou komoditou. Ľudia ho potrebujú ráno, na obed a rovnako aj večer, len sa ho zväčša boja, pretože napríklad po bežnej káve môžu mať problém so spánkom, aj keď pri Cafézii nič také nehrozí.

Zaujímavou témou týkajúcou sa kávy na jedenie je jej obal, konkrétne jeho atraktívnosť. Ani v tomto smere nechceli kompetentní nič podceniť. Vykonaná vraj bola doslova „tona“ prieskumov, a to hlavne s absolventmi.

„Tí nám pomohli nadizajnovať obal a označenie produktov, teda branding. Nech ukážeme zrno a vysvetlíme, že to nie je čokoláda, ale súčasne to ponecháme v hravej rovine,“ vysvetlil Burke, ktorý je sám zvedavý na to, aká vrstva obyvateľov bude tvoriť hlavnú zákaznícku skupinu: „Opýtajte sa ma o tri mesiace… ale celkovo si myslím, že pôjde o ľudí do 40 rokov, skôr ženy ako mužov a o fyzicky aktívnych ľudí.“

0x Super článok


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky: kávakáva ako jedlozaujímavosti o káve
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Ďalší článok
Mletá káva v hrnčeku

Osem spôsobov, ako netradične využiť kávu: Od boja s celulitídou po farbenie vlasov

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Nezaradené
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    16. júna 2025
    reklama Coffeein

    Z novej reklamy Coffeeinu padla sánka: Čo chce pražiareň dosiahnuť a koľko to stálo?

    16. júna 2025
    Veves Organic Cafe od Roba Pappa - espresso

    Káva od Roba Pappa prekvapila: Vykazuje minimum defektov, napražila ju slovenská pražiareň

    13. júna 2025
    Lidl Bellarom Bio Organic káva - hotové espresso

    Recenzia Lidl Bellarom Bio Organic: Ako dopadla najobľúbenejšia káva známeho reťazca?

    12. júna 2025
    pikMenu - kaviareň

    PikMenu: Inovatívne QR menu slovenského startupu pomôže zarobiť kaviarňam i reštauráciám

    13. júna 2025
    sud v ktorom vzniká jahodová káva

    Kofermentovaná káva: Čo to je a prečo rozdeľuje kávový svet?

    11. júna 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Nezaradené
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávové trendy kávový bloger kávový odpad Marián Takáč pestovanie kávy podcast o káve Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    16. júna 2025
    reklama Coffeein

    Z novej reklamy Coffeeinu padla sánka: Čo chce pražiareň dosiahnuť a koľko to stálo?

    16. júna 2025
    Veves Organic Cafe od Roba Pappa - espresso

    Káva od Roba Pappa prekvapila: Vykazuje minimum defektov, napražila ju slovenská pražiareň

    13. júna 2025
    Lidl Bellarom Bio Organic káva - hotové espresso

    Recenzia Lidl Bellarom Bio Organic: Ako dopadla najobľúbenejšia káva známeho reťazca?

    12. júna 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    Žiadne výsledky..
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL