Kávový bloger

Dávid proti Goliášovi. Skúsme zmeniť kávový trh…

Eshop s kávou

Keď sme zakladali tento blog, jedna z hlavných myšlienok spočívala v tom, aby sme ľuďom ukázali cestu k lepšej káve. Nebudeme sa hrať na najväčších odborníkov v galaxii, ale je celkom zrejmé, že mnohé všeobecne obľúbené „kávy“ dosahujú veľmi biednu kvalitatívnu úroveň.

Koľko ľudí je dlhé roky naučených na tradičné značky, ktoré vidia v reklame a bez toho, aby sa do situácie vnorili hlbšie, sa budú biť do pŕs a tvrdiť, že práve tie nimi preferované sú absolútne najlepšie? Popradská, Tchibo, Lavazza, Jacobs. Dalo by sa menovať.

Nekvalitný produkt prekryť noblesnou reklamou, takto sa to robí. Na druhej strane treba uznať, že je to zjavne dobrá stratégia, lebo funguje a predáva. V tejto súvislosti sa ukazuje aj iná vec: keď je niekto o správnosti takejto kávovej cesty presvedčený, zmeniť jeho názor je neskutočne ťažké a takmer nemožné.

Ak pani Marta povie, že Popradská je naj, lebo ju pije od nepamäti, ostane jej verná na večné časy a nikdy inak, pre nás je to jednoducho neprekonateľná prekážka. Nič s tým nenarobíme, touto horou nepohneme.

Navyše nám v súlade so všeobecne známou reklamnou stratégiou odkáže niečo ako „nerieš kávu iných, aj tvoja bude chutiť lepšie“. Ako to dokonale vyladila reklamná agentúra Zaraguza.

Ale ani pani Marta a akokoľvek silné a dokonalé marketingové nástroje oných značiek nepohnú s nami.

Naďalej budeme tvrdiť, že na slovenskom trhu je mnoho kvalitných pražiarní, o ktorých široká verejnosť ani poriadne nevie. Máme mnoho predajní, v ktorých sa dá kúpiť ozaj dobrá káva nachádzajúca sa o niekoľko poschodí nad tým, čo sa nám samé hádže do nákupných košíkov.

Okrem toho sa množia kaviarne s výberovou kávou. Aj tým chceme pomôcť a upozorniť na ne. Lebo si to zaslúžia a kávovej kultúre na Slovensku vedia výrazne pomôcť.

V skratke povedané; prostredníctvom našich kanálov vám chceme pravidelne dávať tipy, ktorými smermi by ste sa mohli uberať a čo by stálo za ochutnanie. Podsúvať odporúčania na konkrétne kávy, pražiarne, kaviarne.

Na našich kontách na sociálnych sieťach sme už predstavili značky ako Cafézia, Casa del Caffé, Coffeein, Father’s Roastery či Mlsnacava, ale nebránime sa ani spolupráci s ďalšími. Priam vás ku kooperácii vyzývame (píšte nám na redakcia@blogokave.sk), pretože spoločne bude náš hlas silnejší.

Slovenský kávový trh je síce pomerne malý, ale menšie značky by si rozhodne zaslúžili ukrojiť väčšiu časť koláča. Raz to tak bude.

Casa del Caffé
Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close

Máte Adblock :(

Spravodajské stránky nemajú šancu prežiť bez reklamy. Preto by sme vás radi poprosili o to, aby ste si u nás vypli Adblock. Ďakujeme za pochopenie.