štvrtok, 19 júna, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
Blog o káve
Žiadne výsledky..
View All Result
Domov Exkluzívne

Expert na PPC radí pražiarňam: Potrebujete skvelý produkt a schopnosť odlíšiť sa od konkurencie

Ladislav Király Od Ladislav Király
26. marca 2024
Martin Bulák - BOOSTERS

Martin Bulák

Share on FacebookShare on Twitter

Jednou zo slabín väčšiny slovenských pražiarní kávy je propagácia. Taká Popradská káva to robí dobre a vie o nej každý, ale čo ďalšie desiatky pražiarní? „Sme malí, nemáme na to peniaze, nestíhame sa tomu venovať“. Zväčša je to nejako takto.

Ako ste na tom vy? Koľko slovenských pražiarní kávy dokážete vymenovať dajme tomu v priebehu jednej minúty? Široká skupina bežných ľudí si spomenie len na tú jednu. Nechcú veriť, že na Slovensku je viac ako stovka pražiarní kávy a mnohokrát nepoznajú dokonca ani tie vo svojom meste. A ako v nich môžu nakúpiť, keď o nich nevedia?

Moderná doba ponúka viacero efektívnych marketingových nástrojov, ktoré pražiarňam pomôžu dostať sa do povedomia. Môže to byť akákoľvek reklama realizovaná vo vlastnej réžii, môže to byť prezentácia na sociálnych sieťach, môže to byť spolupráca s influencerom, ale možností je omnoho viac.

Expert na PPC kampane

Oslovili sme Martina Buláka z agentúry BOOSTERS, ktorá sa špecializuje na PPC kampane (Pay Per Click); zjednodušene povedané ide o model online marketingu, v ktorom platíte poplatok vždy, keď niekto klikne na vašu reklamu. Keď máte eshop s kávou, ktorá by mohla chutiť širokému spektru zákazníkov, potrebujete im o tom dať vedieť. A práve PPC-čka sú ľahko merateľné a súčasne efektívne.

Martina Buláka sme požiadali o rady, z ktorých by pražiarne začínajúce s marketingom mohli ťažiť. Položili sme mu nasledujúcu otázku: „Čo všetko by mala mať nastavené a zvládnuté pražiareň, ktorá chce urobiť prvý krok smerom k PPC?“ Martinovu odpoveď prikladáme:

Vždy je to o produkte

V prvom rade treba pochopiť, že je to vždy o produkte. To, čo ste počúvali od svojich stálych zákazníkov alebo odberateľov, nemusí platiť v prípade, keď sa „otvoríte svetu“ a pustíte sa do propagácie vo forme PPC. Pozor, lebo je to podstatný rozdiel. Na tento účel treba mať dobre zmapovaný trh, lebo oproti lokálnej konkurencii budete odrazu konkurovať všetkým na danom trhu. Treba teda mať skvelý produkt, ktorý je niečím jedinečný a vie sa odlíšiť od konkurencie.

Následne sa musíte postarať o prevedenie a celkové spracovanie webu či eshopu. Základom je vizuálna komunikácia, a to jednak celej značky, na čo je dobré mať spracovaný brand manuál, vďaka ktorému každý vie, ako komunikovať v jednotlivých marketingových kanáloch. Toto všetko sa postará o kvalitný základ pre ďalšie budovanie značky. K tomu treba prirátať investovanie dostatku času do profesionálne spracovaných fotiek produktov s lákavým obalom s bielym pozadím (produktové fotky), ako aj s lifestylovým pozadím.

Popisy produktov a hodnotenia zákazníkov

Veľkú pozornosť treba venovať popisom produktov a kategórií na eshope. Sú to vaše výrobky a vy sami najlepšie viete niečo o nich povedať. Odporúčam vychádzať aj z konkurencie a jednoduchej logiky, že keď konkurencia popisuje kávu detailnejšie a obsiahlejšie ako vy, tak ich zákazník bude vnímať ako transparentnejšieho a vierohodnejšieho partnera pre realizovanie nákupu.

Dôležité je mať na eshope aj hodnotenia. Klientom zvyknem odporúčať osloviť svojich aktuálnych a bývalých zákazníkov, od ktorých sa hodnotenia dajú získať ešte pred spustením eshopu. Hodnotenia treba mať na webe, pretože takto využijete veľmi dôležitý faktor reputácie.

Platba a možnosť doručenia

Samozrejmosťou je aj ponuka dostatočného množstva druhov platby a spôsobov doručenia tovaru. Aj tu platí to, čo pri horeuvedenom: keď konkurencia ponúka viac možností, berie vám zákazníkov. Respektíve sa o nich oberáte vy, pretože pre niekoho môže byť absencia určitého druhu prepravy alebo spôsobu platby faktorom, ktorý pri nákupe napokon zaváži.

Až keď má pražiareň kávy všetko toto zvládnuté a dobre nastavené, odporúčam prejsť k propagácii v PPC. Tá je totiž o vystavení daného projektu a produktu verejnosti. PPC odborník dokáže veľa, ale keď nie sú zvládnuté spomínané veci, zázraky neurobí. Teda to, či bude kampaň fungovať, záleží do veľkej miery na horeuvedených faktoroch.

Stratégia, zbieranie dát, silná značka

Základom úspešného fungovania samotnej propagácie je hlavne stratégia. V tomto segmente si treba uvedomiť, že pracujeme s pomerne nízkymi číslami návratnosti a počítame skôr s retenciou zákazníka, teda jeho udržaním. A aj to až vtedy, keď sa celá propagácia rozbehne a zastabilizuje.

Spočiatku treba prekonať fázu, kým sa web dokonale vyladí, začnú sa robiť opakované nákupy a my tak získame dostatok dát na svoju prácu. Pražiarňam odporúčam sadnúť si k číslam, spracovať si reálne očakávania podľa marže a podľa predpokladanej LTV vášho zákazníka (odhad výnosu, ktorý vám zákazník prinesie počas celého svojho života).

Kľúčom k úspechu je určite aj silná značka. Brand treba budovať postupne a treba tak robiť aj v online prostredí. Budovanie firemnej, ale aj osobnej, značky je pri malých pražiarňach veľmi dôležité. Ľudia tak uvidia, kto za firmou stojí a vedia si tak k nej budovať osobný vzťah.

Výber marketingového kanála

Z hľadiska výberu marketingových kanálov v PPC v úvodnej fáze určite odporúčam sociálne siete. Ľudí prostredníctvom nich viete oslovovať v úvodnej fáze nákupu (horná časť pomyselného lievika), čo je hlavne pri novom webe alebo novej značke veľmi dôležité. Zapojiť určite možno aj Google Ads. Treba začať s kvalitne spracovanou analýzou kľúčových slov, od ktorej sa dá odraziť. Analýza dokáže napovedať, čo má zmysel zaradiť do úvodnej štruktúry kampaní.

Produktový feed

Pri kampaniach cez Google netreba zabudnúť na kampane v nákupoch, ktoré väčšinou tvoria podstatnú časť akvizície. Na to si budete potrebovať vytvoriť Merchant center, na čo zasa treba produktový feed: spravidla ide o live xml súbor obsahujúci všetky potrebné produktové údaje, z ktorých Google čerpá.

Dobrá správa je tá, že ten istý súbor viete následne použiť aj pri facebookových kampaniach hlavne v remarketingu. Áno, Google feed je kompatibilný s Facebookom.

Blogovanie

Pri Facebooku treba v úvodnej fáze začať s komunikáciou, ktorou ľuďom popíšete príbeh vašej značky, prípadne váš sortiment. Tu by som odporúčal založiť blogovú sekciu, do ktorej treba vytvoriť kvalitný článok. Pomôcť s tým môže externý copywriter, ale nezabúdajte na to, že žiadny copywriter o vás a ani o vašich produktoch nenapíše lepšie, ako vy sami. Najlepšie teda bude, ak si základný koncept blogu vytvoríte vždy vy a copywriter ho už len dá do potrebnej profesionálnej podoby.

Zaujatie cieľovej skupiny

V strednej fáze nákupného lievika sa dá dobre pracovať s kvalitne spracovanou štruktúrou kreatív produktov. Grafik vám ich pomôže spracovať do jednotnej podoby tak, aby bolo všetko komunikované v štýle vášho brandu. Nezabudnite vystihnúť prednosti a vlastnosti vášho produktu, aby ste človeka, ktorý danú reklamu vidí, zaujali. A myslíte pritom na to, že v káve sa nemusí vyznať tak ako vy. Treba jednoducho vedieť, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma.

Toto všetko však nie je len o samotných reklamách. Myslieť treba aj na obsah na sociálnych sieťach, s ktorým vám pomôže špecialista na sociálne siete. Na realizácii a tvorbe obsahu však môžete pracovať aj vy interne – opäť platí to, čo som už spomínal. Práve vy máte najlepšie informácie a ste pri zdroji. My PPC špecialisti potom vieme obsah využiť pri propagácii a vďaka tomu postupne budovať brand a fanúšikovskú základňu.

Možností na propagáciu je v PPC veľmi veľa a toto všetko je len akýsi základ, s ktorým treba pracovať. Je potrebné získať nejaké prvé výsledky, zastabilizovať ich a následne pokračovať v rozširovaní činností.

0x Super článok


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky: pražiareň kávy
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Ďalší článok
veľký test baristických váh - titulná fotka

Baristická váha: Informácie, vďaka ktorým si vyberiete tú správnu

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Nezaradené
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    Colombia Whiskey Infused a Colombia Luisa od Cipolla Caffé

    Ochutnali sme dve Kolumbie od Cipolla Caffé: Jednu funky, jednu s príchuťou whisky

    18. júna 2025
    Colombia Ortiz od Coffeeinu - Chiroso a Pink Bourbon

    Ako vplýva genetika na chuť kávy? Pink bourbon a chiroso od pražiarne Coffeein

    18. júna 2025
    zbohom talianska káva

    Zbohom talianska káva: Tri kvalitné kávy zo slovenských pražiarní, ktoré vás nezruinujú

    17. júna 2025
    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    17. júna 2025
    reklama Coffeein

    Z novej reklamy Coffeeinu padla sánka: Čo chce pražiareň dosiahnuť a koľko to stálo?

    16. júna 2025
    Veves Organic Cafe od Roba Pappa - espresso

    Káva od Roba Pappa prekvapila: Vykazuje minimum defektov, napražila ju slovenská pražiareň

    13. júna 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Nezaradené
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávové trendy kávový bloger kávový odpad Marián Takáč pestovanie kávy podcast o káve Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    Colombia Whiskey Infused a Colombia Luisa od Cipolla Caffé

    Ochutnali sme dve Kolumbie od Cipolla Caffé: Jednu funky, jednu s príchuťou whisky

    18. júna 2025
    Colombia Ortiz od Coffeeinu - Chiroso a Pink Bourbon

    Ako vplýva genetika na chuť kávy? Pink bourbon a chiroso od pražiarne Coffeein

    18. júna 2025
    zbohom talianska káva

    Zbohom talianska káva: Tri kvalitné kávy zo slovenských pražiarní, ktoré vás nezruinujú

    17. júna 2025
    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    17. júna 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    Žiadne výsledky..
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL