Recenzie káv

Káva pre ženy od Markízy Moda Italiana: Lacný brak za nekresťanské peniaze

Deťáčiky, prvýkrát vo svojej kariére mám pocit, že niektorá z recenzií zľudovela ešte skôr, ako vôbec bola napísaná. Toľko vecí, čo sa udialo už počas jej prípravy, tak to by bolo asi na knihu. Na bestseller. Ako Láďo Pájo, štátom určený človek na hodnotenie kávy (tak ma titulovala samotná Markíza Moda Italiana), vám to teraz celé rozpoviem. Takto dopadla Káva pre ženy od Markízy Moda Italiana.

Začalo sa to správami na Instagrame. Odrazu ste mi mnohí písali a posielali informácie o novej káve od pani Markíza Moda Italiana. Že či to s kolegami Filipom a Gabrielou nebudeme recenzovať. Najskôr som odmietal, pretože Markíza mi dala ban už asi pred rokom, keď som recenzoval kávu jej syna Kevina a.k.a. Dr. Arabicu. Hovoril som si, že toto fakt nepotrebujem.

Napokon však tých správ prišlo toľko, že som sa nechal obmäkčiť a kávu som si objednal. Po niekoľkých hodinách mi mailom prišla informácia o zrušení objednávky. Tu niekde som pochopil, že toto vlastne môže byť väčšia zábava, ako som si pôvodne myslel. Napokon ma však tento „beef“ (ako ste to mnohí nazývali), ktorý sa medzi mnou a Markízou odohral, úplne odrovnal. Bolo to skvelé a zábavné. Druhej strane ďakujem za spoluprácu. Aj keď, ako mi ona povedala, ďalšie zviditeľňovanie nepotrebovala, lebo aj tak nestíha.

Káva pre ženy od Markíza Moda Italiana
Káva pre ženy od Markízy Moda Italiana.

Keď konflikt pomôže

Úprimne poviem, že Blogu o káve tento „konflikt“ veľmi pomohol. Moniku sledujú desaťtisíce ľudí, pred ktorými harabínovsky slabikovala „LA DIS LAV  KI RÁ LY“ a priniesla mi marketingovú hodnotu. A nielen mne a nášmu tímu, ale hlavne slovenským pražiarňam, o ktorých to na tomto blogu vlastne je. Instagramy vybuchovali a získanú pozornosť rád presmerujem tam, kde je potrebná.

Urobím tak hneď teraz: na tomto linku nájdete zoznam slovenských pražiarní kávy a na tomto zasa zoznam zľavových kódov na kávu, ktoré aktuálne platia. Ďakujem Mon. Teraz však prejdime k tomu horšiemu, čo nás čaká a neminie. Samotná recenzia kávy od Markíza Moda Italiana bohužiaľ pozitívna nebude. Ochutnali sme totiž lacný brak za nekresťanské peniaze.

Bodovanie

Pripomeňme si, že v bodovaní Blogu o káve môže každá káva získať maximálne 50 bodov. Celkovo 25 z nich udelia baristi Filip Lörinc (@chlorofilip) a Gabriela Drenková (@gabrielaa.d), desať udelím ja ako šéfko Blogu o káve (@ladislavkiraly), päť udelíme na základe vašich odporúčaní spoločne za dizajn obalov a po päť bodov môže káva získať za transparentnosť (či poznáme jej presný pôvod a zloženie) a za pomer cena/kvalita.

Priebežné poradie všetkých doposiaľ hodnotených káv nájdete v menu ako RECENZIE KÁV. Skúste ochutnať niečo z horných poschodí, lebo tam niekde sa nachádza pravá kávová zábava.

Náš tip: v hornom menu webu nájdete aj novú rubriku ZĽAVOVÉ KÓDY. Nakúpte kvalitu zo slovenských pražiarní a ochutnajte ozajstnú výberovú kávu.

Káva pre ženy - zalievanie
Káva pre ženy.

Baristi 4,5/25

Zrná

Na prvý pohľad vyzerali zrná Kávy pre ženy pomerne v poriadku. Praženie bolo tmavšie, no zrná neboli ani zďaleka pražením zabité. Pri bližšej analýze sme však objavili množstvo defektov (hlavne quakerov). Ako je zvykom u anonymných zmesí robusty a arabiky, zrná boli rôznorodých tvarov, veľkostí a spracovaní.

Káva pre ženy - pohľad na zrná

Aróma

Ako hovorí Láďo-Pájo, káva môže voňať ako prechádzka rozkvitnutou lúkou, či plodiacim sadom. V tomto prípade je to skôr útek z horiaceho lesa. Káva vonia dymovo, spálene a drevito. Vôňa kávy je ťažká a pomerne nepríjemná, hlavne po jej namletí.

Cupping

V čase testovania Kávy pre ženy sa v Košiciach konal festival výberovej kávy. Spolu s chalanmi z Diamond’s roastery sme Kávu pre ženy zaradili do ich oficiálneho cuppingu káv zo svojej ponuky. Medzi ostatné kávy sme ju zaradili ako slepú neoznačenú vzorku. Cuppingu sme sa nezúčastnili len my, ale aj návštevníci festivalu. Bolo veľmi zaujímavé sledovať zvraštené tváre a pokrivené ústa ľudí v momente, keď sa dostali k Markíze. Oproti ostatným kávam, ktoré boli svieže, ovocné a sladké, pôsobila Káva pre ženy ťažko, horko, spálene a nepríjemne. Ľudia sa nakoniec dozvedeli, o vzorku akej kávy ide. Niektorí z nich prehlásili, že tipovali Popradskú.

cupping Diamond's Roastery na Fest Čiernom Dni
Príprava na cupping Diamond’s Roastery na kávovom festivale Fest Čierny Deň 2023.
Tomáš Novák z Diamonds Roastery s Kávou pre ženy od Markíza Moda Italiana
Kávu pre ženy ochutnal aj Tomáš z Diamond’s Roastery.

My sme samozrejme kávu ocuppovali ešte raz v súkromí. A musíme uznať, že chuťová podobnosť s komoditkami od Popradskej tam určite je. V chuti Kávy pre ženy dominujú ťažké drevité tóny a tóny praženia. Káva sa vyznačuje vysokou a nepríjemnou horkosťou, ktorá zrejme pramení z tmavšieho praženia a vysokého podielu defektných zŕn. Telo kávy je pomerne ťažké a dochuť dlhotrvajúca a extrémne horká.

Káva pre ženy - zaliata káva v šálke
Káva pre ženy – príprava na cupping.

Espresso

Na espresse sa len a len zvýraznili a podčiarkli chuťové tóny, ktoré sme objavili pri cuppingu. Ťažké olejové telo, vysoká horkosť a drevité tóny. Espresso sme sa snažili zjemniť mliekom. Nepomohlo. Potom cukrom. Nepomohlo. V nápoji stále dominovala horkosť a akási zadymenosť.

Celkový dojem

Ako ste si na základe predchádzajúcich odsekov určite uvedomili, ide o veľmi priemernú až podpriemernú komoditnú zmes. Zrno je nízkej kvality, obsahuje množstvo defektov a aj preto je napražené tmavo. Káva neponúka takmer žiadne pozitívne chuťové vnemy, je nepríjemne horká a ťažká.

Káva pre ženy - cupping

Aj keď v sa v tejto časti venujeme hlavne chuťovým a aromatickým vlastnostiam kávy, radi by sme sa vyjadrili k jej cene. Za najväčšie mínus tejto kávy totižto považujeme extrémne uletenú cenovku. Ak by takáto káva stála zlomok jej skutočnej ceny, dávalo by to zmysel. Káva nižšej kvality s nižšou cenovkou, no jasnou cieľovkou, by si určite našla miesto na trhu. V tejto cenovej hladine sa však cenovo vyrovnáva kvalitným výberovkám od slovenských pražiarní.

Aj preto sme ju zaradili do cuppingu s Diamond’s roastery. Kávy od Diamond’s sa pohybovali na približne rovnakej cene ako Káva pre ženy. Pri kávach od Diamond’s ľudia spokojne sŕkali, diskutovali o jahodách, sušenom ovocí či čokoláde. Pri Káve pre ženy sa tvárili znechutene, káva im nevoňala a ani nechutila. To hovorí za všetko.

Detailné body: aróma 1,5 – acidita 0 – telo 1,5 – dochuť 0,5 – celkový dojem 1.

AeroPress s nálepkou Deťáčiky
Od Markízy sme dostali aj takúto nálepku.

Láďo Pájo 2,5/10

Človek nemusí byť žiadny kávový odborník, aby už z pohľadu na obal vedel, čo má od danej kávy očakávať. Tento produkt pomerne veľkými písmenami oznamuje „80% ARABICA a 20% ROBUSTA“, z čoho je zrejmé, na akú komunitu ľudí cieli. Na takú, v ktorej vyhráva horkosť. A na takú, ktorá o káve nič nevie, lebo inak by od výrobcu žiadala viac informácií.

Z hľadiska preferencií publika je aktuálne toto asi najčastejšia kaviarenská káva. Bohužiaľ platí, že drvivá väčšina našincov od kávy stále očakáva len horkosť. Pritom káva nemusí byť len temná, ale môže doslova hrať rôznymi chuťami, prípadne obrazne povedané farbami. Preto vznikol tento blog, aby to publiku vysvetlil.

Káva pre ženy v slušivom zátiší.

Staré borovicové drevo

Teraz k veci. Po otvorení balíčka som uvidel pomerne obstojne napražené zrná. Neboli prepálené. Problém je len v tom, že keď kúpiš zelené zrno sedemnástej triedy, tak z toho už zázrak nespraví ani najlepší pražiar na svete. Úprimne, veľmi by ma zaujímalo, kto to praží. Či niekto na Slovensku alebo Kewko iba prebaľuje nejakú zahraničnú komoditku.

Keď som si kávu viezol domov autom, hovoril som si, že ako pekne vonia. Zjavne sa cez filter predralo von len menšie množstvo CO2 a vytváralo to príjemné vnemy. Keď som však otvoril obal, kávou zatriasol a strčil nos dovnútra, zľakol som sa. Mal som pocit, že Janka varí obed na starom borovicovom dreve z vígľašského chotára. Našťastie sa takáto skaza nekonala, to len káva tak páchla. Toto som vnímal ako veľký mínus.

Káva pre ženy - zátišie

Prízemie kávového sveta

Ochutnávka ma nijako negatívne neprekvapila. Bolo to dokonca o niečo lepšie, ako som čakal. Ja osobne kávy tohto typu nevyhľadávam a snažím sa vysvetľovať, že káva ako taká vie ponúknuť omnoho viac. Tieto akože orieškové a kakaové chute s karamelovým tuningom sú len úplný základ kávového sveta, prízemie. To môžeš napísať na každú kávu a nikto ti nič nepovie.

Viem, že kto ešte na vyššom poschodí kávového sveta nebol, ten mi nerozumie. Lebo nevie, ako môže káva chutiť a čo môže ponúkať. Budem rád, ak tam niekedy vystúpi aj pani Monika, lebo je ozaj obrovská škoda mrhať životom pri pití takýchto gebuzín. 

Káva pre ženy - espresso v šálke Loveramics

Heštegy

Musím skonštatovať, že kávy podobného typu, ako táto Káva pre ženy, mi nerobia dobre. Krátko po vypití začínam cítiť ťažobu a obávam sa, že nepotrvá dlho a rýchlosťou blesku pobežím na WC. Hešteg #násnedogoňať.

Samozrejme viem, je to káva pre ženy a nie pre plešatého štyridsiatnika. Na mňa tie heštegy #somsilná #somkrásna #somnebojácna ani #sommochezká veľmi nezaberajú. Dal som ju teda ochutnať aj manželke Janke a všetko, na čo sa zmohla, boli dve citoslovcia. Pred ochutnávkou „ajaj“, po ochutnávke „fúúj“. Bez heštegu. Z očí jej išla bolesť. Povedal som jej, že sme mali aj horšie kávy, na čo mi neodpovedala. Až po desiatich minútach sa prišla opýtať: „Fakt sme mali aj horšie kávy?“

Káva pre ženy - espresso

Bájny Láďo Pájo

Vzápätí povedala: „Neviem, ale pani M asi nemá rada ženy a tou kávou ich chce vykynožiť.“ Zamýšľali sme sa, že Monika sa takto možno chce zbaviť konkurencie, aby sa jej otvorila ružami vystlaná cesta k bájnemu Láďovi Pájovi. 

Za mňa v tejto káve nie je nič pozitívne a neponúka žiadnu kávovú nadhodnotu. Naopak, vnímam v nej viacero mínusov, ktoré ma od jej pitia odrádzajú. Či už nepríjemný zápach, horkosť alebo rodiaci sa ťažký pocit na žalúdku. Suma sumárum, udeľujem 2,5 bodu z 10. Aj to som vlastne veľmi dobrý, ale hreje ma pri srdci, že Monike sa páči meno Lacko.

Pomer cena/kvalita 0/5

Z hľadiska pomeru cena/kvalita je táto káva úplne najhoršia, akú sme kedy mali. Lacná komoditná zmes, ktorá by sa mala predávať možno za 10€/kilo, je k dispozícii za 29,99€/500 gramov. Hešteg #sommocdrahá.

Mňa osobne celkom dojalo, ako mi Markízin fanklub pripomínajúci spodnú úroveň Modrého koníka začal vypisovať čudné veci. Niekto sa ma snažil uraziť, že chodím do práce na piatu ráno a len závidím. Niekto iný zasa písal, že Láďo „pije iba obyčajnú kávičku za 2€“ a niekto ďalší zasa, že „sú ľudia, čo majú € a chcú kvalitu, no sú aj takí, čo im stačí káva z Tesca za 69 centov“. Oni si normálne mysleli, že keď to stojí 29,99€ za pol kila, automaticky je to kvalita. Uverili tomu.

Najväčší paradox tohto všetkého je v tom, že Monika predáva kávu na úrovni tej za 69 centov, ibaže za ľudových 29,99€. Presne to sa vám vlastne snažíme povedať a snažíme sa vás naučiť odlišovať kvalitu od nekvality. Aby ste sa potom nemuseli verejne zhadzovať takýmito komentármi a vyhadzovať peniaze von oknom. 

Schválne som si prebehol niektoré slovenské pražiarne, ktoré ponúkajú zmesi 80:20 a podobné kávy, ale z omnoho kvalitnejšej suroviny. Na coffeein.sk nájdete kilovú kávu od 18,50€, na becafe.sk a readyafter.sk od 22€ , na baristacoffeeroasters.sk od 27€. KILOVÚ. Ťažko ich spolu porovnávať, pretože sú z rôznych zŕn v rôznych cenách, ale sú omnoho vyššej kvality ako káva Markízy. Tuto navyše nájdete zľavové kódy, s ktorými tie kávy dostanete ešte lacnejšie. Skúste a Markízu raz-dva vypnete.

Transparentnosť 1/5

Transparentnosť kávy je enormne dôležitá, pretože je to jediná záruka férového odmeňovania farmára. Kým káva nie je vystopovateľná na konkrétnu farmu, tak nie sme spokojní. Znamená to totiž, že je to len akýsi mix no-name kávovníkových zŕn z bližšie nešpecifikovanej oblasti.

Pri tejto káve je ako pôvod uvedený „Brazília a Karibik“, čo je veľmi výrazná nekonkrétnosť. Vtipné je, že napriek tejto nekonkrétnosti dopísali aj nadmorskú výšku 900 až 1150 metrov, ktorú si asi vycucali z rukáva nejakého šik sačka z módneho butiku. Aj typ zberu „ručný“ je podľa mňa výmysel, pretože pri nekonkrétnej káve bez pôvodu to nemôžu garantovať. Rád ich však vyzvem k tomu, aby doložili presnejšie informácie o káve a potvrdenie, že ide o ručný zber. Práve v Brazílii sa káva na nekonečných plantážach zbiera takmer výlučne strojovo a keby boli tieto vzorky mikroloty z malých fariem, asi by to autor uviedol.

Celkovo poznáme len veľmi málo informácií o káve. Nepoznáme konkrétne variety arabiky, nepoznáme spôsob spracovania a nepoznáme vlastne takmer nič. Typická komoditná káva. Udeľujeme jeden bod z piatich. Hešteg #sommocnetransparentná.

Káva pre ženy - obal spredu

Dizajn obalu 2/5

Tu sa udial najväčší výbuch, aký som kedy zažil. Na instagramovú otázku na účte @ladislavkiraly mi prišlo možno 1 000 odpovedí. Netuším, koľko ich presne bolo, ale scrollovanie cez všetky trvalo neskutočne dlho. Odpovedí bolo možno 5x až 10x viac ako zvyčajne a boli absolútne rôznorodé.

Síce som sa followerov pokúsil vyzvať k férovosti, medzi reakciami som našiel veľmi veľa núl a dokonca aj mínusové hodnotenia. Na druhej strane mi prišli aj odpovede, ktoré žiadali udelenie štyroch či piatich bodov. Bolo to neskutočne rôznorodé a neviem, či som niečo podobné už zažil. Moňa urobila poriadnu šou. Najčastejšie sa však vyskytovalo číslo 2 a presne toľko bodov udeľujeme.

Káva pre ženy - obal zozadu

Celkové hodnotenie:

Káva pre ženy od Markíza Moda Italiana 10/50

Ďalšie zaujímavosti:

Karamelový tuning

Keď Markíza predstavovala svoj nový produkt, nahrala k nemu video. Vyzerala na ňom premotivovane a okrem iného povedala: „Všetky milujeme orieškové a kakaové chute v káve, ale ja som ju ešte vytuningovala, že sme do nej pridali aj karamel. Ona je krásna ako každá Markíza…“

@markizamodaitaliana

Už je to tu! Dnes oficiálne spúšťame predaj kávy Markíza! Túto kávu sme spolu s @futurecoffee.eu navrhli presne podľa ženských chutí. Pri prvom dúšku budeš cítiť výraznú chuť čerstvo praženej kávy, ktorá má v sebe charakteristiku holandského kakaa a lieskových orieškov. V závere sa všetko prepojí do nezabudnuteľného harmonického celku s dotykom jemného karamelu… Praží sa vždy len v malých množstvách, aby sa zachovala jej čerstvosť a kvalita. Preto máme len obmedzený počet kusov! Stihni si uchmatnúť aspoň jeden balíček pre seba. Objednáš si ju TU: https://www.markizamodaitaliana.sk/products/kava-markiza

♬ original sound – Monika – Módna Konzultantka

Tie slová s karamelom som pochopil tak, že chuťový profil kávy tvoria oriešky, kakao a karamel. Mnoho z vás mi však písalo, že ona myslela kávu umelo dochutenú karamelom. Tomu som však od začiatku neveril, pretože neviem, ako by to spravila a navyše by o tom musela na obale informovať. Môj záver je taký, že len zle pochopila, prípadne zle podala chuťový profil.

Ochutnávka to len potvrdila, takže nejde o kávu ochutenú karamelom, macerovanú v karamele a ani o nič podobné. Len si to slovo vytiahla z chuťového profilu a podala ho s jej vlastnou vášňou.

Certified by Future Coffee

Pečiatka Certified by Future Coffee ma úplne dostala. Iné pražiarne sa musia prihlásiť do Great Taste a do iných súťaží, Markíza však nie. Jej stačí aj pečiatka od syna Kewina, ktorý už nejaký ten rôčik trapoší s kávou z budúcnosti a.k.a. Future Coffee. Teraz dal pečať kvality svojej mame, čo je pravdepodobne svetový unikát. A možno nový pokus ako predať svoj hnoj.

Srdečne ho pozdravujem a prajem veľa šťastia pri predaji kávovarov za trojnásobnú cenu oproti tomu, za koľko ich kúpil na Aliexpresse. 

Gabrieline filozofické okienko

Keď sme pripravovali recenziu, Gabriela (@gabrielaa.d) sa ma opýtala, či by bolo odveci, ak by k tejto káve napísala aj iný ako baristický pohľad. Nejaký odstavček na konci textu. Hneď som odpovedal, že by to bolo úplne super, pretože práve takýmito vecami tomu všetkému dáme dušu. Nechcem, aby sme pôsobili ako stroje, ale aby z toho všetkého vystupovala ľudskosť. A tak napísala toto:

„Mňa ako ženu, ktorá sa venuje výberovej káve a baristike, hneď zaujal názov kávy. Ako môže vôbec existovať niečo ako káva pre ženy? V káve je predsa len káva – 80% arabiky a 20% robusty. Čo z nej teda robí kávu práve pre ženy? A bola by káva pre mužov odlišná? Aký dopad to má na naše ženstvo a čo sa stane s mužmi, ktorí kávu vypijú? Tieto otázky a mnoho ďalších sa mi počas ochutnávania kávy vkrádali do mysle. Jednoznačne však ide len o marketing. To, či je to marketing účinný a dobrý, nechám na posúdenie iných. Klasifikovanie káv na základe pohlavia, veku, povolania či čohokoľvek iného, je absolútny nonsens. Aj odôvodnenie, že ide o akýsi ranný rituál, ktorý je možný len a len s touto kávou a len a len ak ste Markíza, je absolútny výmysel, ktorý nemá vôbec žiadne logické podložie. Ak má káva pre ženy vyzerať takto, tak ďakujem, neprosím.“

Telefonát s Markízou

Dva dni pred vydaním recenzie som sa rozhodol, že Monike sa za celý ten rozruch zo sociálnych sietí ospravedlním kyticou. Spojil som sa s Oľgou z laskykvet.sk, ktorá bola neskutočne ochotná a vybrala kyticu. Povedala mi, že na druhý deň bude doručená.

kytica pre Moniku Markízu
Ďakujem za kyticu @flowersdrive_by_laskykvet.

Tak sa aj stalo a vzápätí mi zvonil telefón. Ako vždy, cudzie číslo som nezdvihol, ale po pár sekundách nasledovala esemeska s podpisom Monika Markíza. Ihneď som zavolal naspäť a bolo z toho 34 minút veľmi príjemného hovoru. Fakt, veľmi príjemného. O Monike som do tých chvíľ vedel pramálo a ani ma to nejako nezaujímalo, ale keď som pochopil jej pohľad na svet, rozhodol som sa, že ju dokonca pôjdem navštíviť. Ešte neviem kedy, ale pôjdem. Dohodli sme sa na tom.

„Keď mi prišli tie kvety, zavolala som synovi, a ten povedal, že vyzerajú ako pohrebné,“ zasmiala sa s dodatkom, že takéto kvety ani nemá veľmi rada, lebo zvädnú a potom ich treba vyhodiť. Radšej má tie črepníkové. Toto je však nepodstatné a omnoho dôležitejší bol odkaz, ktorý mi odovzdala a ktorý tu chcem odprezentovať.

„V prvom rade, nikomu nechcem zle. Ani to s tým Láďom Pájom som nemyslela zle a bolo to len zo srandy,“ povedala mi Monika. „Dokonca mi nejde ani o tú kávu a vôbec nemusí byť najlepšia, lebo ja chcem tým ženám dať niečo úplne iné. A keby som vedela, že niekto ako vy sa tu venuje káve, tak najskôr oslovím vás, kávu urobíme spoločne a odprezentujeme slovenské pražiarne.“

s láskou Láďo Pájo

Aby sa ženy mali lepšie

„Ja chcem len to, aby sa ženy, ktoré sú celý život bu*erované a sú doslova dobité životom, mali o niečo lepšie. Aby mali tie svoje heštegy a aby si hovorili, že sú moc hezké, že sú krásne, že sú Markízy. Aby vstali z postele o niečo skôr, aby si to užívali a aby vnímali každú jednu minútu.“

„Absolútne mi nejde o to, či predám nejakú z tých káv. Tá káva má len symbolizovať to, čo im chcem odkázať. Ale stojím si za ňou, lebo je nositeľkou myšlienky, ktorá je dôležitejšia ako čokoľvek na svete.  Vždy, keď ju uvidia, tak si to budú opakovať. Absolútne mi nejde o to, koľko ich predám a nejde mi ani o to, koľko šiat tu predám. Mám všetko čo potrebujem a chcem len žiť svoj život. Nepotrebujem ani ďalšie auto, lebo načo? Keď mi dajú Ferrari, môžem sa naň vykašlať. Len by ma z neho bolel chrbát.“

Ja som jej to uveril

Na textovej prezentácii je blbé to, že nedokážem preniesť tón, ktorým boli slová podané. Môžem vás však ubezpečiť, že z nich išla veľmi silná a priam nákazlivá úprimnosť. Ja som to Monike všetko uveril.

„Jediné, čo vo svojom živote chcem, je zanechať odkaz. Keď som ja ako dostráchané dievča dokázala byť úspešná a nezlomili ma, tak to dokáže každá žena. A ja to na nich vidím. Vidím, aké sú keď ku mne prichádzajú a aké sú keď odchádzajú. Sú iné, silnejšie, sebavedomejšie. A určite im nepredávam žiadne haraburdy, ako niekto hovorí. Za to by som sa hanbila a nikdy by som to nedopustila,“ zdôraznila Markíza Moda Italiana.

Život bez veku

Vzápätí mi vyrozprávala aj veľa vecí zo svojho minulého života a ťažkosti, s ktorými sa pred pár desaťročiami brodili podnikatelia. Aj ona. A áno, pred pár desaťročiami, lebo ako sama priznala, už nie je najmladšia.

„Vek som si už rátala na kalkulačke. Keď som si všimla, že mám 50, povedala som si len jedno: se*em na to, idem už byť bez veku,“ dodala Monika, ktorú na sociálnych sieťach nájdete ako Markíza Moda Italiana.

Ale paradoxne, o ďalšiu pozornosť vraj nestojí a viac predávať nepotrebuje, lebo nestíha. Dokonca sa jej nedarí nájsť predavačku, ktorá by jej pomohla a sčasti by ju odbremenila. Tak keď je niekto vhodný, kto hľadá prácu v Banskej Bystrici, nech sa páči.

Záver

Po tomto všetkom chcem zdôrazniť, že Markíze Monike nechcem uberať zákazníkov, veď to robí zaujímavo, inak ako ostatní a dokáže zaujať. Ja by som jej vlastne aj fandil. Možno by však predsa len mala ostať pri móde, ktorej na rozdiel od kávy rozumie. 

Tento prístup a predávanie kávy v takej cene totiž nie je fér. Zavádzať lacným brakom za nekresťanské peniaze je rana pod pás pre celú kávovú scénu. Bohužiaľ. Keď si totiž bežný človek kúpi niečo takéto, nadobudne pocit, že aj drahá káva je rovnako „na ho*no“ ako bežná supermarketová. 

A to veruže nie je pravda, deťáčiky moje. Drahá a kvalitná káva stojí za to. Bohužiaľ, táto Káva pre ženy kvalitná rozhodne nie je. Ostáva asi len dúfať, že ju dá do nejakej akcie (odporúčam zľavu 70%) a skutočne ukáže, že na nej nechce zarábať a je to len dobro pre ženy. Lebo takto to príliš dôveryhodne nevyznieva.

Markíza Moda Italiana a jej Káva pre ženy

Priebežné poradie všetkých doposiaľ hodnotených káv nájdete v menu ako RECENZIE KÁV.

s láskou Láďo Pájo kytica pre Moniku Markízu


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky
Zobraz viac

Podobné články

3 Comments

Pridaj komentár

Back to top button
Close
Close