Zaujímavosti o káve

Kávové predplatné: Inteligentný algoritmus rozpozná, kedy potrebujete dodávku

Kávové predplatné už nie je nič nové a prevratne inovatívne. Hlavne v zahraničí celkom bežne fungujú programy, za ktoré platíte pravidelný mesačný poplatok a domov vám automaticky dochádza káva. Zvyčajne vždy iná, aby ste mohli ochutnávať – mimochodom práve taká je aj hlavná myšlienka kávového eshopu Blogu o káve.

Princíp kávového predplatného však má aj háčik. Čo ak jej v danom mesiaci vypijete menej a keď vám dorazí ďalšia dodávka, budete jej mať priveľa? Pokojne sa to môže stať napríklad aj pri korone, keď človek stratí čuch a chuť (sám viem, o čom hovorím, pozn. autora) a kávu v takom období jednoducho nepijete. Odrazu je to totiž len zvláštna tmavá tekutina.

Prípadne môžete mať mesiac, keď k vám príde viacero dôležitých návštev a poriadne sa „rozkávičkujete“, takže zásoby sa vám minú týždeň pred donáškou predplateného balíka. Čo v tom prípade? Pôjdete do obchodu pre mletý extra štandard?

Inteligentná váha určí termín dodávky kávy

Spoločnosť Bottomless sídliaca v americkom Seattli prišla so zaujímavým spôsobom riešenia. Vyvinula automatický proces, v rámci ktorého zákazník svoj balíček kávy vždy položí na inteligentnú váhu. Tá nazbiera dáta, vyhodnotí jeho spotrebu a bude vedieť zvoliť vhodný okamih novej dodávky.

kávové predplatné od Bottomless
Takto treba mať kávu položenú na váhe… (Foto: Bottomless.com)

„Otázkou ‚Čo ak by dodávateľ vedel, kedy presne niečo potrebujete a kedy je správny okamih na dodávku?‘ sme boli doslova posadnutí,“ povedala spoluzakladateľka spoločnosti Bottomless Liana Herrerová pre CNN Business.

Úloha zákazníka je pomerne jednoduchá: balíček kávy má položiť na váhu, ktorá je napojená na Wi-Fi a ktorá pravidelne odosiela dáta. Algoritmy následne vyhodnocujú spotrebu človeka alebo danej domácnosti a plánujú okamih novej dodávky.

Pandémia nahráva onlinu

Podľa dostupných informácií to vyzerá tak, že Bottomless dodáva kávy po jednom kuse, čo nie je príliš efektívne. Predsa len platiť donášku pri každej jednej káve neznie ideálne a aj preto na eshope Blogu o káve postupujeme inak: odosielame po štyri kávy naraz. Tie priemernému zákazníkovi vydržia menej ako mesiac, takže ostanú čerstvé.

Pozreli ste si už kávový eshop Blogu o káve?

Spoločnosti Bottomless zahralo do karát aj pandemické obdobie. Niektoré firmy položilo, ale v tomto prípade zohralo dôležitú rolu. V tomto období minulého roka bolo 750 aktívnych odberateľov kávy, teraz ich je 6 000.

„Čoraz viac ľudí mení svoje zvyklosti a nakupuje online,“ skonštatovala  Herrerová s dodatkom, že inak by tento trend prerazil asi až o niekoľko rokov. „Tieto mesiace však celý proces akcelerovali.“

Základom je tvrdá práca

Firma Bottomless funguje od roku 2016, kedy Herrerová s druhým spoluzakladateľom Michaelom Mayerom vyvinuli inteligentnú váhu a rozbehli svoj startup. Dohodli sa s niekoľkými pražiarňami a všetko krok po kroku rozbiehali.

Herrerová pochádza z Peru, do USA prišla ako osemnásťročná a v tom čase vôbec nevedela po anglicky. Vymenila niekoľko zamestnaní, naučila sa jazyk a prijali ju na univerzitu v Portlande.

„Keď som vyrastala, tak som videla, ako tvrdo musia pracovať moji rodičia,“ poznamenala. „Už odvtedy mi bolo jasné, že neexistuje žiadna iná cesta k úspechu, ako tvrdá práca. A v budovaní mojej ďalšej kariéry mi to veľmi pomohlo.“

Priestor pre lokálne pražiarne

Aj ďalšia zo zásad Bottomless je podobná zásadám Blogu o káve. Nespolupracujú s veľkými a silnými značkami, ale skôr s menšími a neznámymi. Ani my sme so záujmom o dodávku balíkov na eshop neoslovili Popradskú kávu, Tchibo, Julius Meinl a podobné firmy. Tie totiž dostanete všade.

„Azda jedna z najväčších príležitostí spočíva v siahnutí po lokálnych pražiarňach. Podľa mňa sa spoločnosti ako Bottomless, ale aj niekoľkým ďalším, práve preto tak darí. Bežné supermarkety totiž neponúkajú priestor pre lokálne firmy,“ zdôraznila Liana Herrerová narážajúc na to, že na ich pultoch zákazník neprestajne narazí len na tie isté svetoznáme značky.

Takéto inteligentné služby by pritom mohli fungovať v mnohých iných sférach, nielen v oblasti kávy. Bottomless však nechce nič uponáhľať. „Myslíme si, že aj samotnej kávovej oblasti sme sa zatiaľ v podstate ešte ani nedotkli,“ dodala Herrerová.

Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close