utorok, 8 júla, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
No Result
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
No Result
View All Result
Blog o káve
No Result
View All Result
Home Exkluzívne

Kto vymyslel pekné obaly kávy Coffeein?

Ladislav Király by Ladislav Király
23. apríla 2022
obaly kávy Coffeein

Foto: Dynameet Studio

Share on FacebookShare on Twitter

Obaly kávy Coffeein patria medzi najkrajšie na Slovensku. Krása je síce subjektívna a to, čo sa páči nám, sa nemusí páčiť každému, ale pozitívnych reakcií sme v tomto smere zachytili už ozaj veľa. Rozhodli sme sa preto nakontaktovať ich autora Mareka Čapkoviča.

Rodák z Trnavy nám rozpovedal svoj kávový príbeh. Ako ju prvýkrát ochutnal, ako v nej napredoval, ako sa s ňou začal prepájať a ako skúšal predávať vlastný kávový produkt.

Prvý kontakt s kávou prišiel u babky

„Asi podobne, ako u väčšiny Slovákov, aj môj prvý kontakt s kávou bol u babky,“ zasmial sa Marek Čapkovič v rozhovore pre Blog o káve. „Bol to ten klasický turek do skla. Neskôr prišla neska. Hlavne keď som po škole začal pracovať ako grafický dizajnér, potreboval som často dopĺňať energiu. V tom čase to u mňa vyhrávala instantná káva typu 3v1.“

Postupné spoznávanie kávového sveta však vyvolávalo ďalšie prirodzené kroky. „V Trnave som vyskúšal mnoho kaviarní, teda hlavne tie klasické Lavazza kaviarne. Priviedlo ma to k nápadu kúpiť si malý pákový kávovar a mletú Lavazzu. Keď som potom kávičkoval v kancelárii, vnímal som to ako veľký pokrok.“

Prvý kontakt s Coffeeinom

Následne prišiel prvý kontakt s pražiarňou Coffeein. Marek sa k tomu dostal úplnou náhodou cez agentúru, pre ktorú externe pracoval.

„Dostal som zákazku na prípravu propagačných materiálov pre Coffeein,“ zaspomínal si. „Vlastne až vtedy som prišiel na to, že existujú aj slovenské pražiarne kávy. Skúsil som si kúpiť prvú zrnkovú kávu, myslím že od Cafepointu. Súčasne s tým som realizoval aj kúpu elektrického mlynčeka, aj keď bohužiaľ čepeľového, ktorý bol vhodný skôr na sekanie orechov ako na kávu. Ale tak či tak som opäť cítil rozdiel a posun smerom vpred.“

Drzosť priniesla úspech

Prvý kontakt so slovenskou pražiarenskou scénou postupne viedol k ďalším a ďalším. Marek spoznával domáce pražiarne kávy a začínal sa v nich orientovať.

„Dokonca som išiel aj na kávový festival, kde mal majiteľ Coffeeinu Peťo Szabó prednášku. Aj to ma viedlo k tomu, že som mu neskôr napísal email. Už som ho registroval, o kávu som sa zaujímal a mal som pocit, že vizuál jeho značky zaostáva za jeho zanietenosťou a prístupom. Priznávam, že keď sa za tým teraz poobhliadnem, vnímam to ako dosť drzé. Niekomu som len tak skritizoval jeho vizuál. Ale mal som pocit, že to viem urobiť lepšie. Asi vo mne vyhrala určitá mladícka drzosť.“

Prvé stretnutie v Trnave a úvahy o logu

Marek Čapkovič v tej chvíli pravdepodobne vôbec netušil, čo sa stane. „Peťo odpísal a chcel sa stretnúť, takže taktika zafungovala,“ skonštatoval Marek. „Prišiel za mnou do Trnavy a priniesol so sebou nápojový lístok. Hovoril, že ho potrebuje pre kaviarne, ktorým dodáva kávu. Chcel ho prerobiť tak, aby to bolo krajšie.“

„Bavili sme sa viac ako dve hodiny a postupne sme dospeli k tomu, že táto vec si žiada zmenu úplne od základu. Coffeein potreboval vytvoriť úplne novú značku. Na ďalšie stretnutie už Peťo prišiel s predstavou, čo by jeho nové logo mohlo obsahovať. Hovoril o príbehu malého chlapca z dediny Gimbi a túto vec má vysvetlenú aj na svojej stránke. Vytvorili sme prvé propagačné materiály pre kaviarne a začali pracovať na nových obaloch.“

Coffeein ako produkt pre širšie vekové spektrum

Nasledovalo ďalšie prehlbovanie spolupráce, nové projekty a redizajny. Marek Čapkovič s Peťom Szabóm spolupracoval aj na zalomení publikácie „Cesta kávy“, ktorá bola vydaná v dvoch nákladoch. Mnohé veci realizoval spolu s tímom v grafickom štúdiu Double Atelier.

Aké mantinely má súčasná spolupráca a čo viedlo k vytvoreniu aktuálnych grafických dizajnov? „K značke Coffeein vždy pristupujem ako k niečomu, čo je určené širšiemu vekovému spektru,“ odpovedal Marek. „Dizajn a ilustrácie volíme tak, aby na pulte zaujali 20-ročného človeka, ale aby po produktoch siahol aj 50-ročný a nijako ho to nevyrušovalo. Musím povedať, že s Peťom sa jedná veľmi dobre. Komunikujeme priamo my dvaja, nevzniká tak žiadny komunikačný šum a veľmi rýchlo sa nám darí nájsť spoločnú cestu.“

Tŕpnutie s Čiernou perlou

Marek Čapkovič okrem Coffeeinu spolupracoval aj s Lukášom Kubínym z Illimité, pomáhal aj Borisovi Nyersovi a jeho značke Kavala Coffee, okrem iného ilustroval aj obal pre pražiareň Čierna Perla. „S Čiernou Perlou to bolo dosť zdĺhavé,“ pripomenul. „Obaly sa vyrábali na opačnom konci sveta a dosť sme tŕpli, v akom stave prídu. Boli to tisícky obalov.“

Marek popri tom všetkom začal v kávovej oblasti sám podnikať a spolu s kamarátmi vyrábal fľaškové cold brew. Príprava projektu trvala viac ako pol roka a napokon to nevyšlo celkom podľa predstáv. „Chuťovo to malo úspech, ale finančný model na Slovensku nebol udržateľný. Tak sme to roky dotovali doslova z vlastného a brali ako hobby. Počas pandémie sme potom výrobu ukončili,“ dodal Marek Čapkovič pre Blog o káve.

Prejdite na coffeein.sk a pozrite si aktuálnu ponuku ich káv. Tiež sa vám ich obaly páčia?

Prikladáme niekoľko fotiek od Dynameet Studio:

obaly kávy Coffeein
obaly kávy Coffeein
obaly kávy Coffeein
obaly kávy Coffeein
0x Super článok


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Tags: obal kávy
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Next Post
pákový kávovar La Specialista Arte od De'Longhi

La Specialista Arte: Vstupenka do veľkého kávového sveta

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Uncategorized @sk
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    supermarketové kávy na poličke v obchode

    Prečo svetoznáme značky neprodukujú takú kvalitnú kávu ako malé pražiarne?

    8. júla 2025
    tím Verticcio

    Mega zľavy na kávu a darčeky k objednávkam: Verticcio oslavuje 10 rokov

    8. júla 2025
    Jednoducho káva od Goriffee - príprava espressa na La Marzocco

    Jednoducho káva: Pražiareň Goriffee nasadila espresso zmes za 7 €

    4. júla 2025
    Barista Roasters - akcia - espresso za euro

    Výberové espresso za 1 €: Taký je júl v kaviarňach Barista Roasters v Lučenci

    4. júla 2025
    Idylika - produkty siete Me Gusta

    Pražiareň Idylika nie je len o Martine – jej kamenné obchody nájdete aj v Žiline vo VOYAGE a Rajeckých Tepliciach v PENSIONE RELISH

    3. júla 2025
    Summertime Coffee od READY AFTER - espresso

    Summertime Coffee: Pražiareň READY AFTER predstavila nový letný hit

    4. júla 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Uncategorized @sk
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café Brazília cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávové trendy kávový bloger Marián Takáč mlynček na kávu pestovanie kávy Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    supermarketové kávy na poličke v obchode

    Prečo svetoznáme značky neprodukujú takú kvalitnú kávu ako malé pražiarne?

    8. júla 2025
    tím Verticcio

    Mega zľavy na kávu a darčeky k objednávkam: Verticcio oslavuje 10 rokov

    8. júla 2025
    Jednoducho káva od Goriffee - príprava espressa na La Marzocco

    Jednoducho káva: Pražiareň Goriffee nasadila espresso zmes za 7 €

    4. júla 2025
    Barista Roasters - akcia - espresso za euro

    Výberové espresso za 1 €: Taký je júl v kaviarňach Barista Roasters v Lučenci

    4. júla 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    No Result
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL