pondelok, 16 júna, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
Žiadne výsledky..
View All Result
Blog o káve
Žiadne výsledky..
View All Result
Domov Kávový bloger

Nerieš kávu iných, ale ukáž im cestu. Viac spraviť nemôžeš

Ladislav Király Od Ladislav Király
19. mája 2020
Mletá káva

Toto je pohľad na tzv. extra špeciál originál, o ktorom bude v texte reč. Podľa autorov je to "legenda medzi kávami", čo je napísané priamo na obale. To potom na "legendu" veľké nároky nemáme...

Share on FacebookShare on Twitter

Nerieš kávu iných a tvoja tiež bude chutiť lepšie. Vždy, keď som z reklamy počul tieto slová, do istej miery ma to nútilo „riešiť“. Marketingoví odborníci istej firmy spod Tatier našli šikovný spôsob, akým vystaviť ospravedlnenku pre nekvalitný podpriemer a utíšiť kritikov. Má im k tomu pomôcť práve odpoveď rovná prvej vete tohto článku. Ono je to v podstate dokonalý nápad špičkových marketérov, ale…

Na druhej strane je zrejmé, že táto spoločnosť predáva väčšinu svojej kávy ľuďom, ktorých zavrela do akejsi škatule a chce ich v nej udržať. Do škatule, kde existuje len lacný a zvláštny produkt, na ktorý sú dlhé roky zvyknutí a utvrdzujú sa v tom, že práve toto je TOP. Veď čo ak by náhodou nazreli von, pričuchli by k niečomu kvalitnejšiemu a už sa nevrátili? To by bola skaza.

Najlepšie je držať ich v izolácii, dodávať im pofidérne extra špeciály a každú kritiku pohotovo odraziť naučenou frázou, ktorá plní funkciu hradieb či ochranného múra. Ľudkovia tam vnútri sú do istej miery spokojní, zalievajú si svojich „turkov“, prípadne sa radujú z instantnej kávoviny. Aké blaho, keďže nič iné zjavne neskúsili. A mňa to mrzí, veď kávový svet ponúka toľko možností. Za pár drobných.

Poviem vám svoj príbeh.

Došla mi káva. Zvyčajne sa mi to nestáva a vlastne sa mi to stalo len jeden jediný raz, ale bohužiaľ mi došla. Podcenil som zásobovanie, prípadne svoju spotrebu a odrazu mi neostalo nič iné, len ísť do najbližších potravín.

Veľké zázraky som v ich útrobách nenašiel, kávu však pochopiteľne mali. Áno, presne tú! Hovorím si, že toľko reklamy, tak azda to nebude zlé. Stopercentná arabica, extra špeciál, legenda medzi kávami. Tak som si ju spravil.

Nástup účinku bol pomerne rýchly, ale nie taký, ako som očakával. Miesto prirodzenej dodávky energie sa stalo to, že síce som bol bdelý a čulý, avšak necítil som sa príjemne: strašne mi bilo srdce. Čudoval som sa, lebo s niečím takým nemám skúsenosť.

Mierne som sa aj potil a onedlho som mal pod pazuchou mapu Grónska. Pfúú, tak toto sa nezvyklo stávať. To však nebolo všetko; po dvoch či troch hodinách som už zo seba cítil zvláštny zápach, ktorého som sa do večera bohužiaľ nezbavil. Ten pot bol jednoducho nejaký iný. Čo to v tej káve vlastne je?

Nikdy viac som si ju nespravil a zvyšok mám do dnešných dní doma. Zn.: Darujem za odvoz.

Prešla nejaká doba, už som na túto príhodu takmer zabudol a zrazu to prišlo. Na Facebooku mi vybehla reklama na kávu tej istej značky. Na nejaký z tých „mletých štandardov“, ktorých obal pripomínal to, čo sa na pultoch predajní vyskytovalo okolo roku 1987 a čo ľudia hromadne mleli vo veľkom mlynčeku v potravinách.

Nazriem do diskusie a idem si oči vyočiť: Gitka, Marta, Mária a ich spoločné chválospevy o vynikajúcej, fantastickej, jedinečnej (pridaj si akýkoľvek pozitívny prívlastok) káve, ktorá napĺňa ich dni a s ktorou sú nadmieru spokojné. Ak to neboli trollovia, čo asi neboli, tak na tom všetkom sedela len jedna jediná vec. A to tá, že nikdy nič lepšie nepili. Bohužiaľ.

Pokojne a citlivo (dúfam) som odpovedal a pokúsil som sa vysvetliť, že možno nemajú úplnú pravdu. Nepochodil som. Nedalo sa. Kvitujem, že admini stránky ma nevymazali a moje príspevky tam nechali, no zabili ma tou tradičnou odpoveďou. Že sa nemám starať a riešiť kávu iných. Ale keď mne to nedá. Ale dobre, poďme na to inak.

Sme voči tomu úplne bezmocní? Necháme tých ľudí zatvorených v pomyselnej škatuli a nepokúsime sa vysvetliť im, že tam von ich čaká neprebádané územie, na ktorom môžu ochutnávať a ochutnávať? Nie, nemám v pláne nechať ich tak.

Mimochodom, aj preto vznikol Blog o káve. Ľuďom, ktorí uviazli niekde v kávovom suteréne (toto nemá byť urážka ani útok) chcem postupne ukázať, že existuje aj svet mimo tej škatule, v ktorej marketéri svojich baránkov tak nepriedušne zapečatili. Oni to samozrejme spravili dobre, ale len pre seba.

A akou cestou by bolo dobré vybrať sa? To sa vám pokúsime postupom času priblížiť. Pripravujeme viacero článkov a niektoré kvalitné kávy budeme postupne predstavovať aj v našich príbehoch na Instagrame a Facebooku. Sledujte Blog o káve a verím, že sa inšpirujete.

Čo dodať na záver? Do istej miery možno to, čo uviedli autori spomínaného sloganu: „Nerieš kávu iných“, avšak s dodatkom „ale ukáž im cestu. Viac spraviť nemôžeš.“

0x Super článok


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky: kávový bloger
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Ďalší článok
Pestovanie klonálnej kávy v Ugande

Klonálnu kávu v Ugande spájajú s koronou, všetky hoaxy doposiaľ úspešne prežila

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Nezaradené
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    16. júna 2025
    reklama Coffeein

    Z novej reklamy Coffeeinu padla sánka: Čo chce pražiareň dosiahnuť a koľko to stálo?

    16. júna 2025
    Veves Organic Cafe od Roba Pappa - espresso

    Káva od Roba Pappa prekvapila: Vykazuje minimum defektov, napražila ju slovenská pražiareň

    13. júna 2025
    Lidl Bellarom Bio Organic káva - hotové espresso

    Recenzia Lidl Bellarom Bio Organic: Ako dopadla najobľúbenejšia káva známeho reťazca?

    12. júna 2025
    pikMenu - kaviareň

    PikMenu: Inovatívne QR menu slovenského startupu pomôže zarobiť kaviarňam i reštauráciám

    13. júna 2025
    sud v ktorom vzniká jahodová káva

    Kofermentovaná káva: Čo to je a prečo rozdeľuje kávový svet?

    11. júna 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Nezaradené
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávové trendy kávový bloger kávový odpad Marián Takáč pestovanie kávy podcast o káve Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    Mexiko Esmeralda SHG EP od READY AFTER - espresso

    30 % + 10 %: Dvojitá zľava na MexiK.O. Esmeralda od READY AFTER

    16. júna 2025
    reklama Coffeein

    Z novej reklamy Coffeeinu padla sánka: Čo chce pražiareň dosiahnuť a koľko to stálo?

    16. júna 2025
    Veves Organic Cafe od Roba Pappa - espresso

    Káva od Roba Pappa prekvapila: Vykazuje minimum defektov, napražila ju slovenská pražiareň

    13. júna 2025
    Lidl Bellarom Bio Organic káva - hotové espresso

    Recenzia Lidl Bellarom Bio Organic: Ako dopadla najobľúbenejšia káva známeho reťazca?

    12. júna 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    Žiadne výsledky..
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL