Ekológia

Nespresso bude od roku 2022 uhlíkovo neutrálne, prichádza so silnou ekologickou výzvou

Eshop s kávou

Nespresso patrí medzi veľkých výrobcov kávových nápojov a okrem toho je to aj spoločnosť, ktorá si uvedomuje svoj spoločenský záväzok z hľadiska ekológie a boja proti klimatickým zmenám. Z jej prostredia sme zachytili viac správ týkajúcich sa napríklad výroby recyklovateľných kapsúl, ale to najdôležitejšie príde až onedlho.

Nespresso sa zaviazalo k tomu, že od roku 2022 bude fungovať uhlíkovo neutrálne, takže výrobou jej káv a produktov vznikne len toľko CO2, ktoré dokáže svojou činnosťou na druhej strane pohltiť – jednoducho povedané. Fungovaním tejto značky teda do atmosféry nepribudne žiadny CO2 navyše.

Zalesňovanie a produkcia obnoviteľnej energie

V záujme toho, aby sa tak stalo, bude Nespresso investovať do zalesňovania, ale aj do produkcie obnoviteľnej energie, teda napríklad solárnej alebo veternej. No a okrem toho bude s viacerými neziskovými organizáciami spolupracovať na podpore zdravej pôdy a na napríklad aj na prevencii erózií.

„Jednoducho povedané, nevieme sa dočkať,“ povedal výkonný riaditeľ Nespresso Guillaume Le Cunff pre Business Insider. „Musíme to spraviť a musíme to spraviť hneď. Konať treba okamžite. Všetci – tak zákazníci, ako aj zamestnanci – očakávajú, že jednotlivé značky budú generovať viac pozitívnych dopadov.“

Google, Apple, Nespresso…

Krok Nespressa prichádza len niekoľko dní po tom, ako 150 podnikateľských lídrov a investorov vrátane Googlu a Applu uverejnilo otvorený list, ktorým Európsku úniu vyzvalo k tvrdším predpisom týkajúcim sa uhlíkových emisií. Nuž a svet to nevyhnutne potrebuje, čo v týchto dňoch na vlastnej koži zažívajú napríklad aj v USA: krajinu sužujú silné požiare, ktoré klimatická kríza ešte zhoršila.

„Klimatické zmeny sú pre farmárov realitou už v týchto chvíľach, pričom základnou esenciou našej značky je dodať ten najlepší, najexkluzívnejší a najprekvapujúcejší kávový profil na Zemi. Ak nebudeme konať a ak kvôli tomu pestovatelia nebudú schopní pestovať kávu, tak hrozí riziko nášho konca v tomto biznise,“ skonštatoval Le Cunff.

Nespresso koná už dlhšie

Nespresso ako také dosiahlo uhlíkovú neutralitu už v roku 2017 a v priebehu posledných desiatich rokov znížilo emisie o 30 percent. Nový záväzok, o ktorom je tento článok, však zahŕňa aj všetky súčasti dodávateľského reťazca a celý životný cyklus ich výrobkov, takže uhlíkovo neutrálny bude každý člen reťazca od pestovateľov až po dodávku káv konečným zákazníkom.

Nespresso bude práve preto vysádzať množstvo stromov a okrem toho bude obnovovať pôdu, ktorá je kvôli farmárskym praktikám zbavená živín. Spoločnosť chce svojim približne 110 000 farmárom v pätnástich krajinách pomáhať aj s riešeniami týkajúcimi sa čistej energie. Nuž a aj firma ako taká ide do budúcnosti s cieľom, aby využívala len energiu z obnoviteľných zdrojov.

Nuž a cieľ tohto všetkého je jasný: prilákať zákazníkov, ktorí sú ekologicky založení a ktorým záleží na budúcnosti tejto planéty.

Casa del Caffé
Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close