Nový spôsob predaja: Číňania kúpili za hodinu jeden a pol tony rwandskej kávy
Producenti kávy neprestajne hľadajú nové a nové spôsoby, vďaka ktorým by sa ich výrobok dostal ku koncovému zákazníkovi. Mnohokrát je to pomerne ťažká úloha, v rámci ktorej svoju rolu zohráva viacero medzičlánkov, ibaže technológie nám ponúkajú nové spôsoby, ktoré by bola škoda nevyužiť. Inak povedané: výrobca môže kávu prostredníctvom internetu predávať priamo spotrebiteľovi z iného konca sveta.
Spoločnosť Alibaba začala organizovať online podujatia, ktoré sú dostupné na čínskom e-commerce trhu, a to vďaka platforme eWTP (Electronic World Trade Platform). V priebehu prvej minúty nedávnej aukcie sa takto podarilo predať až 3 000 balíčkov kávy, čo je približne jeden a pol tony!
Alibaba ešte v roku 2018 podpísala dohodu s Rwandou a tentoraz sa predávala konkrétne značka Gorilla‘s Coffee. Podujatie sledovalo online neuveriteľných 20 miliónov fanúšikov a v tom prípade už predaj jeden a pol tony za minútu vôbec nie je nereálny.
„Toto je niečo, čo považujeme za veľmi dôležité,“ povedal veľvyslanec Rwandy v Číne James Kimonyo pre The New Times. „Vďaka takémuto kroku totiž dokážeme odstrániť všetkých možných sprostredkovateľov, ktorí by sa inak medzi rwandskými farmármi a čínskymi spotrebiteľmi nachádzali.“
„Farmári vďaka tomu prirodzene zarobia viac, konkrétne o štyri americké doláre za balenie. Predtým ho predávali (sprostredkovateľom) za 8 dolárov, teraz cez eWTP išla cena nahor na 12 dolárov,“ dodal spokojný Kimonyo.
Ak si to všetko porátame, pri 3 000 baleniach zarobili rwandskí farmári za prvú minútu online obchodovania o 12 000 dolárov viac, ako by tomu bolo pri bežnom spôsobe predaja. Škoda len, že nedisponujeme údajmi, koľko kávy sa predalo za celé podujatie.
Čína je po stránke e-commercu svetovým lídrom a takýchto aukcií bude podľa všetkého čoraz viac. Výhodné sú pritom pre obe strany; káva si nájde omnoho ľahšiu cestu od výrobcu k spotrebiteľovi. Farmári zarobia viac, kupujúci zaplatia menej.
Problém je len v tom, že o prácu takto môže prísť mnoho ľudí, ktorí sa živia na niektorých sprostredkovateľských pozíciách a vymení ich elektronický systém.
Nasledujúce video vám pomôže nadobudnúť predstavu o tom, ako približne vyzerá čínsky online predaj, ktorý je v krajine mimochodom veľmi populárny: