nedeľa, 6 júla, 2025
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
No Result
View All Result
  • DOMOV
  • Zľavové kódy
  • Všetky články
  • Pražiarne
  • Kaviarne
  • O nás
No Result
View All Result
Blog o káve
No Result
View All Result
Home Zaujímavosti o káve

Rasové stereotypy: Logo Julius Meinl vraj nezodpovedá dobe

Ladislav Király by Ladislav Király
23. októbra 2021
logo Julius Meinl

Kávový dom Julius Meinl am Graben zmenil svoje logo. To pôvodné a aj to upravené vraj podnecovalo rasové stereotypy.

Share on FacebookShare on Twitter

Známy viedenský kávový dom Julius Meinl am Graben ako vlajková loď slávnej značky mení logo. Deje sa tak kvôli tomu, že pôvodné grafické vyobrazenie je napriek úpravám spájané s rasizmom. V logu bol osmanský chlapec s tradičnou pokrývkou hlavy, čo podľa kritikov malo podporovať rasové stereotypy.

Pri rasových stereotypoch ide tendenciu prideľovať inej rase nejaké prívlastky. Výskumy ukázali, že Japoncov automaticky považujeme za inteligentných, židov si spájame so vzťahom k peniazom. Černosi sú vraj lenivejší a bezstarostnejší, rómovia neprispôsobiví a nečistotní.

„Niektorí psychológovia tvrdia, že ide o prirodzený aspekt ľudského chovania,“ píše Wikipedia. „Je to vnímané ako vyzdvihovanie vlastnej etnicity, čo jedincom dlhodobo pomáha stotožniť sa s vlastnou etnickou skupinou. Okrem toho to pomáha nájsť ochranu, podporu, bezpečnosť a úspech v skupine.“

Logo Julius Meinl nezodpovedá dnešnej dobe

Akékoľvek spájanie s rasovými stereotypmi jednoznačne odmieta viedenský podnik, ktorého riaditeľ Herbert Vlasaty povedal: „Toto logo už nezodpovedá dnešnej dobe.“

Cieľom pôvodného loga, ktoré bolo navrhnuté ešte v roku 1924, bolo upriamenie pozornosti na niekdajší kultúrny vplyv Osmanskej ríše na Rakúsko-Uhorsko s jeho hlavným mestom Viedeň. Jeho autor Josef Binder dostal za úlohu vymyslieť fiktívnu postavu pripomínajúcu legendárny príbeh Jerzyho Franciszeka Kulczyckého.

Výsledkom Binderových snáh bol osmanský chlapec (niekde označovaný aj za osmanského kávového experta) popíjajúci kávu, ibaže po roku 2000 prišli prvé problémy. Mohli za to hlavne anti-rasistické skupiny, ktoré svoj pohľad prezentovali veľmi „militantne“.

Osmanského chlapca v logu upravil Mattheo Thun

Spoločnosť následne oslovila medzinárodne uznávaného odborníka Matthea Thuna, ktorý v záujme predídenia ťažkostiam logo prerobil na čisto červené. Využíva sa však aj v iných farebných variantoch.

„Typické Meinlovo logo je fantastické a extrémne elegantné,“ uviedol Mattheo Thun, ktorého slová cituje oficiálna stránka Julius Meinl. „Reprezentuje tradíciu aj pionierskeho ducha a hlavne prinesenie kávy do Rakúska. My sme mu dali nový farebný šat a pokúsili sme sa zachytiť eleganciu viedenskej kávovej kultúry.“

Spoločnosť Julius Meinl používa upravené logo do dnešných dní a na tejto skutočnosti zatiaľ nič nemení. Kávový dom Julius Meinl am Graben však zašiel o krok ďalej ďalej. Z celého loga si ponechal už len pokrývku hlavy a fiktívnu persónu z neho odstránil. Uberie sa podobnou cestou aj materská firma?

Julius Meinl am Graben
Na tejto fotografii máte možnosť vidieť, ako vyzerá nové logo. (Foto: Meinl am Graben/Twitter)

Spoločnosť Julius Meinl funguje od roku 1862 a jej zakladateľ dodával svoje kávové výrobky ešte pre Habsburgovcov. Rodinný podnik má aktuálne svoje filiálky v približne 70 krajinách a zamestnáva vyše 800 ľudí. Denne si šálku tejto kávy zakúpi okolo 5 miliónov zákazníkov.

0x Super článok


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Tags: Julius Meinl
Ladislav Király

Ladislav Király

Káva mi dlho nechutila. Bol to pre mňa len horký a nepríjemný nápoj, s ktorým som sa nevedel zblížiť. Až som raz čistou náhodou ochutnal výberovú kávu a pochopil som, že káva nemusí byť len horká. Káva môže chutiť.

Veľmi som túžil vykričať to do sveta a dať o tom vedieť všetkým. Preto som si v roku 2019 bookol doménu blogokave.sk a založil tento web.

Záleží mi na tom, aby ste ochutnali kávu zo slovenských pražiarní a touto cestou ich podporili. Tuto nájdete ZĽAVOVÉ KÓDY do najlepších z nich.

Potrebujete poradiť? Napíšte mi na IG @ladislavkiraly.

Next Post
mikrolot

Mikrolot. Ako definovať tajomný pojem zo sveta kávy?

Please login to join discussion

KATEGÓRIE ČLÁNKOV

  • Audioblog
  • Druhy kávových nápojov
  • Exkluzívne
  • Kaviarne
  • Kávovary
  • Kávové drinky s Vlčie sirupy
  • Kávové trendy sociálnych sietí
  • Kávový bloger
  • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
  • Predstavujeme nové kávy
  • Recenzie káv
  • Recenzie kávových kapsúl
  • Recepty
  • Spôsoby prípravy
  • Uncategorized @sk
  • Zaujímavosti o káve
  • Zdravie

VAŠE ZĽAVOVÉ KÓDY

SOCIÁLNE SIETE

    Jednoducho káva od Goriffee - príprava espressa na La Marzocco

    Jednoducho káva: Pražiareň Goriffee nasadila espresso zmes za 7 €

    4. júla 2025
    Barista Roasters - akcia - espresso za euro

    Výberové espresso za 1 €: Taký je júl v kaviarňach Barista Roasters v Lučenci

    4. júla 2025
    Idylika - produkty siete Me Gusta

    Pražiareň Idylika nie je len o Martine – jej kamenné obchody nájdete aj v Žiline vo VOYAGE a Rajeckých Tepliciach v PENSIONE RELISH

    3. júla 2025
    Summertime Coffee od READY AFTER - espresso

    Summertime Coffee: Pražiareň READY AFTER predstavila nový letný hit

    4. júla 2025
    Kolumbia Supernatural od Barista Roasters - nalievanie kávy do šálky

    Kolumbia Supernatural od Barista Roasters: Paranormálne supernaturálna káva plná exotiky

    1. júla 2025
    Venezuela Santa Cruz de Mora od Barista Roasters - espresso

    Top kávový tip: Obrovská hodnota od Barista Roasters za menej ako 25 €/kg

    30. júna 2025
    Blog o káve

    Na Slovensku máme viac ako 120 pražiarní kávy. Poďte ich spolu s nami ochutnať.

    Naše sociálne siete

    KATEGÓRIE ČLÁNKOV

    • Audioblog
    • Druhy kávových nápojov
    • Exkluzívne
    • Kaviarne
    • Kávovary
    • Kávové drinky s Vlčie sirupy
    • Kávové trendy sociálnych sietí
    • Kávový bloger
    • Poď ochutnať slovenskú pražiareň
    • Predstavujeme nové kávy
    • Recenzie káv
    • Recenzie kávových kapsúl
    • Recepty
    • Spôsoby prípravy
    • Uncategorized @sk
    • Zaujímavosti o káve
    • Zdravie

    ZNAČKY

    Alter-Nativ anketa Barista Coffee Roasters Be:café cappuccino Coffeein Coffia cold brew De'Longhi ekológia espresso festival kávy filtrovaná káva Goriffee jednorazové poháre kaviarne kofeín koronavírus káva káva a chudnutie káva a zdravie káva na chudnutie Kávoholik kávovar kávové kapsuly kávové nápoje kávové trendy kávový bloger Marián Takáč mlynček na kávu pestovanie kávy podcast o káve Pozitívne vlastnosti kávy praženie kávy pražiareň kávy príprava kávy Ready After Ready After Coffee recenzia kávy recepty rozhovor Verticcio video výberová káva zaujímavosti o káve

    TOP ČLÁNKY

    Jednoducho káva od Goriffee - príprava espressa na La Marzocco

    Jednoducho káva: Pražiareň Goriffee nasadila espresso zmes za 7 €

    4. júla 2025
    Barista Roasters - akcia - espresso za euro

    Výberové espresso za 1 €: Taký je júl v kaviarňach Barista Roasters v Lučenci

    4. júla 2025
    Idylika - produkty siete Me Gusta

    Pražiareň Idylika nie je len o Martine – jej kamenné obchody nájdete aj v Žiline vo VOYAGE a Rajeckých Tepliciach v PENSIONE RELISH

    3. júla 2025
    Summertime Coffee od READY AFTER - espresso

    Summertime Coffee: Pražiareň READY AFTER predstavila nový letný hit

    4. júla 2025
    • Cenník
    • Ochrana osobných údajov
    • Štatút

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL

    Spravovať Súhlas

    Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje.

    Funkčné Vždy aktívny
    Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
    Predvoľby
    Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
    Štatistiky
    Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
    Marketing
    Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
    Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
    Spravovať
    {title} {title} {title}
    No Result
    View All Result
    • DOMOV
    • Zľavové kódy
    • Všetky články
    • Pražiarne
    • Kaviarne
    • O nás

    Copyright © 2025 Blogokave.sk - Všetky práva vyhradené. Made by Creawise.DIGITAL