Zaujímavosti

Starbucks zamestnancom zakázal nosiť nápisy Black Lives Matter

Objav skutočnú chuť kávy

Po úmrtí Afroameričana Georga Floyda, ktorý doplatil na prehnane tvrdý zákrok policajta Dereka Chauvina, sa hlavne v USA rozpútali obrovské protesty s hlavným mottom „Black Lives Matter“, teda „Na černošských životoch záleží“. Boli spojené so značnými nepokojmi a rabovaním, takže časť obyvateľstva sa k tomuto odboju nestavala príliš kladne.

Neskôr aj niektorí černošskí aktivisti vyzývali, aby sa radšej používalo heslo „All Lives Matter“, teda „Záleží na všetkých životoch“, čo by bolo podľa všetkého férovejšie a nemalo by v sebe žiadny rasistický podtón.

Zaujímavá správa teraz prišla zo siete Starbucks, ktorá je jedným z najväčších svetových producentov kávových nápojov. Tá ešte v prvý júnový deň vyhlásila „solidárnosť s našimi čiernymi partnermi, zákazníkmi a komunitami“, o niekoľko dní otvorene podporila hnutie Black Lives Matter, avšak následne informovala aj o tom, že si neželá, aby jej zamestnanci nosili tričká, odznaky alebo akúkoľvek inú verejnú podporu Black Lives Matter.

Táto informácia sa nestretla s prílišným pochopením, na čo Starbucks reagovalo pripomenutím svojho interného „dress codu“, ku ktorému sa dopátral BuzzFeed. Ten zakazuje všetko, čo má niečo spoločné s politickými, náboženskými, prípadne osobnými záležitosťami a zamestnanci boli na neho upozornení formou videa, ktoré bolo medzičasom stiahnuté.

Ešte pred niekoľkými dňami čierna komunita Starbucks vyzdvihovala, pretože spoločnosť venovala na boj za rasovú rovnosť milión amerických dolárov. Teraz sa však situácia rýchlo zvrtla a odrazu letí hashtag #BoycottStarbucks.

„Na černošských životoch záleží a Starbucks chce zohrať svoju rolu v ukončení systematického rasizmu,“ povedal hovorca spoločnosti, ktorého slová cituje TODAY. „Rešpektujeme názory i presvedčenie všetkých našich partnerov a nabádame ich k tomu, aby do práce priniesli svoje skutočné ja, ale aby sa držali našich predpisov týkajúcich sa dress codu a našej odhodlanosti vytvoriť bezpečné a prívetivé prostredie.“

Súhlasíte s prístupom Starbucksu k zákazu nosenia odkazov Black Lives Matter?

Loading ... Loading ...

Tieto interné predpisy Starbucksu platia ešte od roku 2018, ale nie každý ich teraz chce akceptovať. Barista Calvin Bensen je znepokojený. „Som natoľko sklamaný, že to ani neviem opísať slovami,“ uviedol 22-ročný mladík z Atlanty, ktorý je čierny a súčasne transrodový. „Toto vyhlásenie vlastne uprednostňuje tých, ktorí majú s čiernymi životmi problém. Moja farba pleti v Starbuckse vyvoláva násilie. Nemal by som teda chodiť do práce?“

K situácii sa vyjadril aj ďalší zamestnanec Starbucksu z Colorada. „Nemyslím si, že žiadanie o podporu pre tých, ktorí chcú len základné ľudské práva, je nevyhnutne politické,“ skonštatoval.

BuzzFeed oslovil mnoho zamestnancov a takmer žiadny z nich vraj nové nariadenie Starbucksu nechápal. Spoločnosť pritom zamestnancom dlhodobo dovoľuje nosiť veci, ktoré podporujú napríklad práva LGBTQ, ale otvorene sa môžu zastávať aj homosexuálnych manželstiev, pričom takéto odznaky dokonca dostávali a rovnako dostávali aj tričká Gay Pride.

Doplnené v sobotu 13. júna:

Netrvalo dlho a Starbucks svoju politiku zmenil. Spoločnosť oznámila, že svojim zamestnancom napokon predsa len dovolí nosiť doplnky podporujúce hnutie Black Lives Matter. Predpokladá sa, že ide o rýchlu reakciu na výzvy k bojkotu a snahu o jeho potlačenie.

Starbucks na tom po kríze spôsobenej globálnou pandémiou predsa len nie je najlepšie, veď jeho prevádzky museli byť dlhšie zatvorené. Ak by sa k tomu pridal i bojkot, bolo by to ešte horšie. Teraz Starbucks dokonca vyrobí 250 000 špeciálnych tričiek, ktoré dá svojim zamestnancom v USA a v Kanade. Kým nebudú hotové, môžu zamestnanci nosiť aj vlastné tričká podporujúce Black Lives Matter.

Eshop s bio organickou kávou
Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close

Máte Adblock :(

Spravodajské stránky nemajú šancu prežiť bez reklamy. Preto by sme vás radi poprosili o to, aby ste si u nás vypli Adblock. Ďakujeme za pochopenie.