Starbucks zosilňuje ekologický apel, rozbieha tvrdý boj za záchranu planéty
V Starbuckse si dobre uvedomujú hrozby spojené s celkovou zmenou klímy a s globálnym otepľovaním. Vedúci predstavitelia tejto spoločnosti podnikli už niekoľko krokov, ktoré by mali napomôcť svetlejšej budúcnosti a v najbližšej dobe budú nasledovať ďalšie.
Ako informuje stránka Market Watch, Starbucks dáva na niektorých trhoch zákazníkom, ktorí si na kávu prinesú vlastný pohár, zľavu vo výške 10 centov a okrem toho ich plánuje motivovať aj k iným ekologicky založeným činom. Napríklad k tomu, aby nespotrebovávali toľko mlieka a ak už mlieko nevyhnutne potrebujú, aby využili mliečne náhrady.
Mlieko vymeniť za jeho náhrady
„Alternatívne mlieka sú veľkou súčasťou riešenia,“ povedal výkonný riaditeľ Starbucks Kevin Johnson v rozhovore pre Bloomberg, pričom v Severnej Amerike tak aktuálne postupuje 15 až 20 percent zákazníkov. „K dispozícii je mandľové, kokosové, sójové i ovsené mlieko, ktorých výroba je ekologicky prijateľnejšia, ako klasické mlieko. Nuž a požiadavky zákazníka sa postupne menia, respektíve prepínajú.“
V 21. januárový deň sa na oficiálnej stránke Starbucks objavil Johnsonov príhovor, z ktorého je celkom zrejmé, ako veľmi tejto spoločnosti na danej téme záleží. A nejde len o to, že až 99 percent využívanej kávy je zabezpečených prostredníctvom projektu C.A.F.E. (Coffee and Farmer Equity), vďaka čomu „sme našu uhlíkovú stopu znížili na menej ako polovicu“.
Starbucks burcuje k spoločnému boju
„Dnes si viac ako kedykoľvek predtým uvedomujeme, že svet potrebuje v otázke ekologickej udržateľnosti správne vodcovstvo,“ prízvukoval Johnson. „Súhlasíme s názormi vedeckých odborníkov, podľa ktorých je potrebné drastické konanie v podaní každého, teda v podaní vlád, spoločností a aj všetkých nás, jednotlivcov, pretože boj s dôsledkami klimatických zmien bude v budúcnosti omnoho náročnejší a aj drahší.“
Mimoriadne zaujímavá je ďalšia časť stanoviska, ktorú ľudia zo Starbucks zvýraznili hrubým písmom: „Našim cieľom je stať sa zdrojovo pozitívnymi, teda pohltiť väčšie množstvo uhlíka, ako vyprodukujeme, ale aj eliminovať odpad a zabezpečiť väčšie množstvo čistej pitnej vody, ako spotrebujeme.“
Johnson: Vyzývam vás, pridajte sa k nám
V obsiahlom vyjadrení, ktoré v plnom znení nájdete na stránke Starbucks, sa objavili aj viaceré prísľuby týkajúce sa roku 2030. Spoločnosť chce do toho okamihu o 50 percent znížiť svoje emisie CO2, čo sa bude týkať priamo jej činností, ako aj celého dodávateľského reťazca. Okrem toho chce hospodárne pristupovať aj k spotrebe vody a o 50 percent znížiť množstvo odpadu, ktoré z predajní i výrobní aktuálne putuje na skládky.
Starbucks chce celkový apel svojej prosby podporiť aj skutočnosťou, že v tomto roku oslávi svoje 50. výročie. „Dnešok je pre našu spoločnosť veľkým míľnikom. Jasne deklarujeme naše obavy o budúcnosť tejto planéty a zaväzujeme sa spraviť viac. Vyzývam vás, pridajte sa k nám,“ dodal Kevin Johnson.