Exkluzívne

Verticcio predstavilo nové obaly, zrná uvidíte už zvonku

Verticcio predstavilo nové obaly. Slovenská pražiareň kávy sa chce dizajnovo posunúť dopredu a okrem toho myslí aj na ekológiu, keďže obaly sú z kompletne recyklovateľného materiálu. Nuž a progres môže byť zaujímavý aj pre samotných kávičkárov, ktorí si cez priesvitnú spodnú časť budú môcť pozrieť pražené kávovníkové zrná teoreticky už pred samotným nákupom.

Blog o káve v tejto súvislosti oslovil marketingovú manažérku Verticcio Luciu Pechotovú, ktorá prezradila niekoľko zaujímavostí.

Ako dlho ste mali doterajší výzor obalov?

„S drobnými obmenami takmer od začiatku nášho fungovania. V priebehu posledného roka sme rozbehli proces produkcie nových obalov. Tie staré nám postupne dochádzali a preto nás napokon zachránili čisto biele obaly, ktoré teraz konečne nahradíme novými Verticcio obalmi. Veríme, že to bude podstatne lepší pohľad.“

Prechod teda nešiel podľa plánu. Prečo to všetko trvalo dlhšie, ako ste predpokladali?

„Zdĺhavé to bolo hlavne kvôli externým faktorom. Myslím tým na veci, ktoré sme nevedeli ovplyvniť a nemali sme ich vo vlastných rukách. Hlavne išlo o neutíchajúci COVID a rovnako tak o vojnu na území našich susedov.“

Ako sa tieto veci premietali do produkcie obalov?

„Napríklad kvôli tomu vzrástla cena nových obalov, pričom ďalšie problémy boli s ich doručením. Doručenie loďou v tejto situácii v podstate nie je možné a ak by sme si ho vybrali, ešte by sme obaly určite nemali. Ostala nám jediná možnosť, ktorou bola doprava vlakom a doslova každý deň sme tŕpli, či nám vôbec prídu. Veď čo ak kvôli vojne zastavia vlak? To by sme skončili. Našťastie sme sa dočkali happy-endu, aj keď s meškaním niekoľkých týždňov.“

nové obaly Verticcio

Prečo ste sa rozhodli pre zmenu obalov?

„Hlavne preto, že spracovanie odpadu naberá vo svete celkom nové rozmery. Tému recyklácie rieši mnoho odvetví a aj my sme sa do toho chceli zapojiť. Budúcnosť našej planéty nám nie je ľahostajná a aj preto sme siahli po kompletne recyklovateľných obaloch.“

Okrem toho ste prechádzali aj redizajnom…

„Áno, jednou z príčin zmeny bol aj redizajn značky Verticcio. Po novom už fungujeme len ako Verticcio a nie ako Verticcio coffee & tea. Starú značku si už zachovali len naše kamenné predajne. Zmena nastala aj v dizajne grafických materiálov, s ktorými sa naši zákazníci postupne oboznamujú z rôznych kampaní a ďalších marketingových aktivít. V minulom roku sme napríklad redizajnovali náš eshop, čo bol takisto výrazný krok v napredovaní Verticcio.“

Keď si porovnáme staré a nové obaly, v čom sa líšia?

„Nové obaly sú z kompletne recyklovateľného materiálu. Samotný materiál je veľmi príjemný na dotyk a obaly sú naozaj pevné. Všetky nové obaly majú nepriepustný ventil a trhací zip, vďaka čomu káva nezvetrá a netreba ani riešiť nádobu na jej uskladnenie. V záujme eliminovania odpadu sme z dvoch nálepiek prešli na jednu a zmestili sme na ňu všetky dôležité informácie o káve. Zadná časť obalu okrem toho obsahuje všetky potrebné náležitosti, ktoré by balenie kávy malo mať. Novinkou je aj pridanie ďalšieho dátumu na obal. Odteraz na ňom okrem dátumu praženia nájdete aj dátum expirácie. Iná je aj veľkosť obalov. Keď vedľa seba postavíte veľké a malé balenie kávy, vyzerá to ako veľká ‚mama‘ káva a jej ‚dieťa‘.“

nové obaly Verticcio - priesvitné dno

Zaujímavo je riešené aj dno.

„Áno, z dna obalov máme obrovskú radosť. Je jemne priehľadné a krásne cez neho vidieť zrnká kávy.“

Postrehol som aj zmenu týkajúcu sa menších balení. Po novom nemajú 250, ale len 200 gramov.

„Len nedávno sme spolu riešili nárast cien zelenej kávy. Aj to nás viedlo k tomu, že ak si chceme udržať zákazníka, musíme konať. Inšpirovali sme sa trendom zo zahraničia, kde firmy takisto prechádzajú na 200-gramové balenia. Ľuďom v podstate chceme dať možnosť najskôr si vyskúšať kávy v menších baleniach a predpokladáme, že svojho favorita si potom zakúpia vo výhodnejšom kilovom balení.“

Čo rozhodlo o dodávateľovi obalov?

„Dlho sme skúmali jednotlivé možnosti a napokon sme stavili na zahraničnú firmu, ktorá je vo svojom odbore ozajstným profesionálom. Stavili sme hlavne na kvalitu a výsledky. Sme neskutočne šťastní, že celý ošiaľ týkajúci sa vybavovania obalov je vo finále a môžeme vám predstaviť výsledky nášho úsilia. Tešíme sa na reakcie.“

kávy Verticcio v nových obaloch
Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close