Nezaradené

Z kávového odpadu možno vyrobiť aj produkt na čistenie pleti

Zarábanie peňazí a šetrnosť k životnému prostrediu zväčša nejdú ruka v ruke. V mnohých prípadoch sú to dokonca protiklady, ale zdá sa, že v budúcnosti by sme sa mohli dočkať zmeny. Tu a tam už totiž registrujeme aj veľmi fajn príklady.

Vo Veľkej Británii teraz rozbiehajú projekt, prostredníctvom ktorého Sir David Attenborough (prírodovedec, moderátor, scenárista a producent) a princ William ľudí motivujú k nájdeniu 50 najlepších riešení pre najväčšie ekologické problémy tohto sveta. A to takých, ktoré je možné uplatniť do roku 2030.

Pomôcť vie aj káva

Najlepšie projekty dostanú milión britských libier a medzi záujemcami o túto sumu peňazí sme našli aj podnikateľov z kávového prostredia. Anna Brightmanová s bratom Williamom súťažia s projektom, v rámci ktorého použitý kávový grunt premieňajú na produkty pomáhajúce so starostlivosťou o pleť.

Anne tento nápad skrsol vo chvíli, keď sedela v kaviarni a uvažovala, kam všetok vzniknutý odpad vlastne putuje. Majiteľ jej povedal, že na skládku. „Na skládke to pritom hnije a vytvára metán, takže káva má takto na prostredie vlastne negatívny vplyv,“ povedala Brightmanová, ktorej slová cituje BBC.

Účinky kávy na pleť sú dobre známe

Následne sa začala zaujímať o to, čo by sa s tým dalo spraviť a jednou z alternatív môžu byť napríklad prípravky na pleť. V Blogu o káve sme už písali o kávovom peelingu, kávovej maske i o blahodarných účinkoch kávy na pokožku – nie je to teda žiadna novinka.

Anna sa majiteľa neskôr opýtala na to, či by od neho kávové zvyšky mohla odoberať a začala vyrábať prípravky týkajúce sa starostlivosti o pleť. Následne s nimi išla na kávový festival a v priebehu prvého dňa ich všetky vypredala. Upevnilo to jej presvedčenie, že niečo takéto môže byť žiadané. Vznikla značka Upcircle Beauty.

Prvoradý je účel, nie zisk

„Chcela som rozbehnúť značku, ktorá má pozitívny vplyv a na prvom mieste nie je zisk, ale účel,“ skonštatovala autorka nápadu, ktorá od toho okamihu začala pracovať aj na ďalších projektoch. Spracováva napríklad kôstky z olív či marhúľ.

Nuž a obaly jej produktov sú na 99 percent bez plastov a všetky jej marketingové materiály sú vyrobené z recyklovaných surovín.

„Každému, kto chce rozbehnúť ekologickú značku, by som chcela poradiť, že sa tohto kroku nemá báť. Súčasne sa netreba báť robenia vecí, ktoré ostatní ešte nerobili. Treba vytŕčať z davu a zamýšľať sa nad tým, čo také ďalšie by v budúcnosti mohlo prispieť k lepšej udržateľnosti,“ dodala Anna Brightmanová.

Tieto produkty nájdete priamo na stránke Upcircle Beauty.
Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close