Slovenská pražiareň kávy Coffeein zaujala spracovaním svojej novej reklamy. Uverejnila video spot, ktorý kvalitou spracovania pripomína televízne reklamy. Ide o dielo takej úrovne, akú sme medzi malými remeselnými pražiarňami zatiaľ nevideli a naznačuje veľké ambície tejto značky.
V dobe sociálnych sietí, keď sa väčšina produkcie konkurenčných pražiarní orientuje na krátke videá, Coffeein zaútočil iným formátom. Reklamou, ktorá má viac ako minútu a ktorej cieľom nie je odovzdať odkaz v priebehu niekoľkých sekúnd.
Komfortný matrix supermarketových káv
„Už dlhšie sme chceli vyskúšať urobiť niečo lepšie, ako je momentálne bežný štandard vo svete reklám iných pražiarní kávy – teda krátke videá/reelska točené na mobil,“ povedal majiteľ Coffeeinu Peter Szabó pre Blog o káve. „Posledná veľká reklama na kávu bola od Popradskej a hovorila, že nerieš kávu iných. Bola to trefa do čierneho. My sme chceli vytvoriť reklamu s príbehom podobného rangu, ale samozrejme s inou ideou.“
„Reklamou sme chceli vyrozprávať príbeh bežného človeka, ktorý žije v komfortnom matrixe supermarketových káv a ktorý nerieši kávu iných, ale nerieši ani tú svoju. Vždy tak siaha po ľahšej voľbe a zoberie si akúkoľvek kávu z poličky supermarketu. Video je určitou analógiou na to, že do našej kávy dávame extrémne množstvo energie a zákazníkovi sa oplatí vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, o káve si niečo naštudovať a začať ju chápať v iných súvislostiach.“
V hlavných úlohách zamestnanci pražiarne
Coffeein začal tento projekt riešiť ešte v januári, natáčanie prebiehalo koncom apríla. O natáčanie, strih, ale aj o časť „idea-makingu“ sa postaralo štúdio motionspace, s ktorým značka dlhodobo spolupracuje.
„Keďže sme mali malý rozpočet, nenajímali sme hercov,“ prezradil Peter Szabó. „Všetky postavy vo videu hrajú kolegovia z pražiarne a myslím si, že aj táto skutočnosť videu dodala určitú uveriteľnosť. Na záberoch to vyzerá na krásne letné ráno, ale točili sme v apríli o piatej ráno, keď bolo 5 stupňov. Celkovo sme natáčali dva dni vkuse, dokopy aj 20 hodín. Výsledkom je minútové video.“
Paretove pravidlo
Náklady na takéto video môžu narásť do astronomických výšok. Coffeein však až tak veľa peňazí neminul: „Podobnú spoluprácu som si dával naceniť u agentúry, ktorá robila reklamu pre Popradskú a takéto video nacenili na 100 000 eur. My sme to zvládli za 6 000 eur. Je mi jasné, že profíci by to za 100 000 dotiahli do absolútnej dokonalosti, ale riadil som sa Paretovým pravidlom 80/20.“
„Hlavná otázka napokon spočíva v tom, čo má toto video dosiahnuť. U nás je to len začiatok kampane, ktorá bude rozprávať viacero príbehov z rôznych uhlov pohľadu. Ostatné videá nebudú takéto profi, ale ideamaking a storytelling bude prepracovaný. Našou misiou je vytrhnúť čoraz viac ľudí z matrixu supermarketových káv a ukázať im čaro kávy, ktorá sa praží na Slovensku a ktorá je čerstvá,“ dodal Peter Szabó.
Náš tip: Pri nákupe na eshope coffeein.sk použite zľavový kód BLOGOKAVE10.