Zaujímavosti o káve

Zvláštny pokus o reklamu na kávu: Rozvoniavajúci kanálový poklop

Americký výrobca kávy, spoločnosť Folgers, dlhodobo spolupracoval s marketingovou agentúrou Saatchi & Saatchi. Ešte v roku 2006 však spoločne spravili niečo, pri čom sa časti verejnosti zastavoval rozum.

Úloha marketingových mágov je zrejmá: predháňajú sa v tom, kto vymyslí niečo geniálnejšie a dokáže osloviť čo najväčšiu skupinu ľudí. Keď to vyjde podľa plánu, produkt sa stane známym, zákazníci ho začnú vyhľadávať a kupovať.

V tomto prípade však išlo o niečo mimoriadne svojské. Spoločnosť, ktorá je na trhu od roku 1850, sa v spolupráci s renomovanou agentúrou odhodlala pre netradičný krok, ktorý by sme azda mohli zaradiť pod guerilla marketing.

V New Yorku bolo vytypovaných niekoľko kanálových poklopov, z ktorých sa parilo. Následne boli prelepené vyobrazením pripravenej kávy a okoloidúci sa tak automaticky otáčali za horúcou šálkou, pri ktorej bol nápis: „Mesto, ktoré nikdy nespí. Vstávajte. Folgers.“

Horšie bolo to, že prílišnú chuť na kávu to v nich nevyvolalo; z kanálov totiž vychádzali čudesné puchy, ktoré ľudí skôr odrádzali.

Názory na kampaň boli napokon rôzne a našlo sa veľa odborníkov, ktorí ju vyzdvihovali. Podarilo sa totiž dosiahnuť obrovský dosah a ak k tomu pristúpime v zmysle hesla „aj zlá reklama je reklama“, mohlo to priniesť svoj úžitok a dostatočne zvýšiť povedomie o značke.

Ale na vec sa vieme pozrieť aj z iného uhla. Predstavte si, že si takúto kávu kúpite, pripravíte a idete si ju vychutnať, no v tom sa vám aktivujú asociácie s vyobrazenou kanálovou vôňou. Sotva to bude optimálny pôžitok stimulujúci tie správne zmysly.

Čo myslíte, priniesla takáto reklama výrobcovi osoh?

Loading ... Loading ...
Reklama na kávu na kanálovom poklope
Takto nejako vyzerala reklama na kávu Folgers priamo na ulici v New Yorku.


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Back to top button
Close
Close