Zvláštny pokus o reklamu na kávu: Rozvoniavajúci kanálový poklop
Americký výrobca kávy, spoločnosť Folgers, dlhodobo spolupracoval s marketingovou agentúrou Saatchi & Saatchi. Ešte v roku 2006 však spoločne spravili niečo, pri čom sa časti verejnosti zastavoval rozum.
Úloha marketingových mágov je zrejmá: predháňajú sa v tom, kto vymyslí niečo geniálnejšie a dokáže osloviť čo najväčšiu skupinu ľudí. Keď to vyjde podľa plánu, produkt sa stane známym, zákazníci ho začnú vyhľadávať a kupovať.
V tomto prípade však išlo o niečo mimoriadne svojské. Spoločnosť, ktorá je na trhu od roku 1850, sa v spolupráci s renomovanou agentúrou odhodlala pre netradičný krok, ktorý by sme azda mohli zaradiť pod guerilla marketing.
V New Yorku bolo vytypovaných niekoľko kanálových poklopov, z ktorých sa parilo. Následne boli prelepené vyobrazením pripravenej kávy a okoloidúci sa tak automaticky otáčali za horúcou šálkou, pri ktorej bol nápis: „Mesto, ktoré nikdy nespí. Vstávajte. Folgers.“
Horšie bolo to, že prílišnú chuť na kávu to v nich nevyvolalo; z kanálov totiž vychádzali čudesné puchy, ktoré ľudí skôr odrádzali.
Názory na kampaň boli napokon rôzne a našlo sa veľa odborníkov, ktorí ju vyzdvihovali. Podarilo sa totiž dosiahnuť obrovský dosah a ak k tomu pristúpime v zmysle hesla „aj zlá reklama je reklama“, mohlo to priniesť svoj úžitok a dostatočne zvýšiť povedomie o značke.
Ale na vec sa vieme pozrieť aj z iného uhla. Predstavte si, že si takúto kávu kúpite, pripravíte a idete si ju vychutnať, no v tom sa vám aktivujú asociácie s vyobrazenou kanálovou vôňou. Sotva to bude optimálny pôžitok stimulujúci tie správne zmysly.