Coffeein vyrukoval s novinkou: Tieto obaly vás dostanú
Pražiareň kávy Coffeein patrí medzi tie, ktoré neustále prichádzajú s niečím novým. Napredujú, zlepšujú sa, do ponuky pridávajú nové a nové kávy, vylepšujú technológiu a zákazníkom sa snažia ponúknuť niečo navyše. Tentoraz sú to (nielen) nové obaly, ktoré tvoria sériu.
Ethiopia Bensa, Kenya Chepsangor a Kenya Kiptebes PB pribudli do ponuky eshopu coffeein.sk (vo svetlom i tmavom pražení) len teraz a pražiari to vymysleli nasledovne: grafiky, ktoré zdobia ich obaly, sú prepojené. Keď ich položíte vedľa seba, vytvoria jeden celok. Akúsi trojgrafiku. Koho to bol nápad?
Spoločný obrázok
„Môj,“ usmial sa majiteľ Coffeeinu Peťo Szabó v rozhovore pre Blog o káve. „Naša grafička a fotografka, teda fotografička Ivka (@ivkarozkova na Instagrame) bola v pražiarni a zadal som jej prípravu grafík dvoch kenských káv zo spracovateľských staníc Kiptebes a Chepsangor. Zadanie bolo strohé: mala to urobiť tak, aby spojenie týchto dvoch káv vytvorilo spoločný obrázok. Výsledok bol už len jej fantázia a jej práca.“
V konečnom dôsledku však do série pribudla ešte etiópska káva. Udialo sa to takto: „S Etiópiou Bensa som pôvodne ani nepočítal. Napokon nám však dodatočne predsa len dorazila, tak do série pribudla aj kozička. Vznikol tak set afrických káv označený Africká savana.“
Trpezlivá ručná práca
Na Instagrame @coffeein_sk sme si prečítali, že pozadie je „ručne strihané a lepené z farebných papierov“. Bolo to namáhavé? „Ivka má umeleckú školu a je veľmi zručná jednak s foťákom a photoshopom, ale vie aj maľovať, kresliť a tvoriť v podstate zo všetkého. Už pri našej káve Pandemic Special v roku 2020 vytvorila celú zasneženú krajinku a pozadie z farebných papierov, ktoré strihala, lepila a kombinovala.“
„Pri týchto etiketách sa držala rovnakého nápadu. Celkovo je to pekné a originálne zároveň. Je to akési prepojenie fotografie a reality. Spolu s úpravou fotiek to stihla za necelých šesť hodín,“ pochválil ju Peťo.
Dvaja grafici
Keď sme písali článok o pekných obaloch Coffeeinu, spomínali sme grafika Mareka Čapkoviča. Starajú sa teda o grafiku už dvaja ľudia? „Áno, Ivka je popri Marekovi naša druhá grafička. Máme dosť veľa projektov a jeden grafik by to nezvládal. Ivka nám fotí všetky produkty, robí niektoré tlačoviny, spravila aj etiketu pre kávu Good Vibes Only a teraz aj pre tieto tri africké chuťovky. Robím to tak, že ju aj Mareka sa snažím vyťažovať rovnako.“
V každom balíčku kávy sa ukrýva príbeh
Celkovo to vyzerá tak, že Coffeein ponúka zákazníkom oveľa viac, ako len samotnú kávu. Po otvorení balíčka z neho vyletí úžasná vôňa, v baleniach sú často darčeky, obaly majú krásnu grafiku. Máme to vnímať tak, že úlohou tohto všetkého je akýsi komplexný zážitok, z ktorého bude mať konzument veľkú radosť?
„Máme slogan, že ‚v každom balíčku kávy sa ukrýva príbeh‘. Toto neplatí len na samotný balíček kávy, ale aj balíček ako celok. Chceme, aby si náš zákazník po obdržaní balíka pri jeho rozbaľovaní prešiel určitým dobrodružstvom.“
Vždy nový zážitok
„Aróma je prvá, ktorá ihneď udrie do nosa,“ pokračoval Peťo. „Stane sa tak ešte predtým, než sa balíčka vôbec dotknete. Kuriéri nám pravidelne hovoria, že milujú naše balíky, lebo rozvoňajú celé auto. Potom nasleduje otváranie balíka, kde zákazník nájde rôzne odkazy od nás, letáky, pohľadnice. Každý mesiac sa to mení, vďaka čomu vlastne vždy dostávajú nový zážitok. Nuž a napokon sa dostanú až ku káve, ktorá je samozrejme čerstvá a kvalitná.“
„Som toho názoru, že rôzne maličkosti v balíku, darčeky a pohľadnice sú najlepším spôsobom, ako si budovať vzťah so zákazníkom. A vlastne som prekvapený, že nás v tomto smere ešte nikto nezačal vážnejšie kopírovať,“ dodal Peťo Szabó.
Ako chutia nové kávy?
Aróma kávy je veľmi sladká, prenikavá a plná. Chuť kávy sa nesie v jemne štipľavej alkoholovej sladkosti rumu a cukrovej trstiny. Na pozadí nájdeme chuť kandizovaného ovocia. Dochuť kávy sa nesie v horko-sladkom karamelovom duchu.
Telo kávy je stredne silné, karamelové. V chuti dominuje sladkosť mliečnej čokolády a karamelu, ktorú doprevádza jemná acidita citrusov. Dochuť kávy sa nesie v podobnom sladkom duchu. Ide pritom o perlovú kávu.
Telo kávy je stredne silné, rumové. Jedná sa o veľmi sladkú kávu, ktorá má prenikavú arómu. V jej chuti dominuje alkoholová sladkosť a telo rumu, ktorú doprevádza jemná ovocnosť bobuľového ovocia. Dochuť kávy sa nesie v horkejšom duchu a môžete v nej nájsť horkosť pomarančovej kôry a kakaa.