Exkluzívne

Slovenský Brad Pitt: Prečo Tomáš Laca prikývol De’Longhi?

Ambasádorom De’Longhi pre územie Slovenska sa stal skúsený slovenský barista, pražiar a kávový expert Tomáš Laca. V odborných kávových kruhoch ide o známu persónu, široká verejnosť ho však možno nepozná. Tomáš Laca je novou tvárou projektu Svet Perfetto kávy, v ktorom De’Longhi radí, ako si vybrať kávovar, ako si doma pripraviť kávu, či spraviť perfektnú penu na obľúbenom kávovom nápoji.

Rozhodli sme sa, že Tomáša vyspovedáme a lepšie vám ho predstavíme. Ako sa ku káve dostal a ako sa prepojil s De’Longhi? Zoznámte sa s novým slovenským Bradom Pittom.

Tomáš pochádza z Nitry. V tomto meste vyrastal a absolvoval aj strednú školu. Potom jeho kroky viedli do Prahy, kde vyštudoval Vysokú školu ekonomickú, odbor Medzinárodný obchod. „Už počas štúdia som sa postupne začal zaujímať o výberovú kávu,“ prezradil v rozhovore pre Blog o káve.

„Na prvých festivaloch výberovej kávy, ktoré organizoval Standart, som robil dobrovoľníka a vždy ma to fascinovalo. Pozoroval som, ako sú tí ľudia zapálení, aké majú znalosti a ako jednoducho dokážu vykúzliť úžasne chutný nápoj so schopnosťou zlepšiť ostatným deň. Zaujímalo ma aj to, že ide o pomerne nové odvetvie. Všetko sa progresívne vyvíjalo a vznikalo mnoho nových možností.“

Tomáš Laca poskytuje rozhovor

Krakovské skúsenosti a založenie pražiarne

V rámci Erazmu sa Tomáš dostal do Krakova, kde v pražiarni kávy pracoval pod vedením Q Gradera (profesionálneho posudzovača kávy, pozn. red.), skvelých baristov i porotcov. „Boli to úžasní ľudia, ktorí hodnotili aj majstrovstvá sveta. Strašne veľa som sa od nich naučil. Keď som sa vrátil do Prahy, pokračoval som v práci s výberovou kávou a pred rokom som za obrovskej podpory založil pražiareň BeBerry.“

Tento krok je jedným z najväčších úspechov, ktoré Tomo Laca doposiaľ dosiahol. „Je to tak. Založenie BeBerry považujem za svoj obrovský úspech. Okrem toho ma teší aj to, že vôbec ako prvý Slovák som sa stal Q Grader a mimoriadne si cením aj víťazstvo v Cup Tastingu na Slovensku v roku 2018,“ zdôraznil.

V BeBerry má Tomáš aktuálne na starosti v podstate všetko. Vyberá kávy, kontroluje ich kvalitu, profiluje ich i praží. Okrem toho rieši obchod, balenie i posielanie. So starostlivosťou o sociálne siete mu pomáha partnerka Karin Kovácsová a dobrú robotu odvádza aj grafička Zuzka Karbušická.

Tomáš Laca a Karin Kovácsová

Skúsenosti s De‘Longhi

Ako sa Tomáš dostal k značke De’Longhi? „Musím povedať, že s De’Longhi som mal skúsenosti už aj v časoch, keď som ani nevedel, čo je to výberová káva,“ odpovedal nám. „Rodine sme dokonca darovali automatický kávovar De’Longhi, ktorý sme inak vyberali veľmi dlho. Môžem potvrdiť, že sme s ním nad mieru spokojní a vždy, keď prídem domov, tak si z neho dám kávu.“

„Nedávno sme spolu s European Coffee Trip poctivo testovali aj De’Longhi Dedica, pričom tento kávovar nás milo prekvapil. Za neveľký peniaz sa človek môže naučiť základy prípravy a skúmať, ako veci vlastne fungujú. Dedica je podľa mňa skvelá na rozbehnutie sa a keď sa bude svet kávy páčiť, možno napredovať a upgradovať. Väčšina mojich známych má k tejto značke veľmi pozitívny vzťah. Oceňujem, že práve vďaka De’Longhi sa bližšie ku káve dostalo obrovské množstvo ľudí. To je super,“ vysvetlil Tomáš Laca.

De’Longhi pripravilo skvelý projekt

Keď sa toto všetko poráta, niet divu, že po ponuke stať sa ambasádorom značky nebolo potrebné veľa uvažovať. „Nebolo, pretože tento konkrétny projekt ma veľmi zaujal. De’Longhi to nastavilo úžasne a celý projekt Svet Perfetto kávy považujem za skvelý: chcú spolupracovať s menšími značkami, s pražiarňami a kaviarňami s výberovou kávou po celej Európe. Ľuďom chcú otvoriť cestu k príprave kávy a vzbudiť v nich záujem, z ktorého možno bude hobby a u niektorých azda aj vášeň. S De’Longhi sa vo mne spája úžasné povedomie o značke, krásny dizajn a široká ponuka kávovarov, z ktorých si vie každý vybrať to svoje.“

„A to, akú kávu si do kávovarov ľudia vyberú, je už len na nich. Prečo by sme si mali kupovať kvalitnú kávu a piť ju na turka, keď ju môžeme nasypať do automatického kávovaru alebo si ju môžeme pripraviť na manuálnom pákovom kávovare. Ja v tomto všetkom vidím veľkú príležitosť pomôcť ľuďom lepšie si pripravovať kávu. Chcem šíriť osvetu o výberovej káve a prinášať informácie o príprave, ktoré by sa k takto širokej verejnosti nikdy nedostali. Presne o to by sa mal usilovať každý takýto ambasádor, či už konkrétnej značky, alebo výberovej kávy ako takej,“ dodal Tomáš Laca pre Blog o káve.


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Back to top button
Close
Close