Exkluzívne

Hľadáte slovenskú kávu? V YEME ich majú vyše 20!

Môže za to sociálna sieť. Brázdil som mútne vody Instagramu a odrazu mi oči spočinuli na storke s množstvom slovenských káv na poličke. Normálne v potravinách. Chvíľu som mal pocit, že som sa zobudil v nejakom medzipriestore v alternatívnej realite, ale bola to skutočnosť. Také potraviny fakt existujú. Storka ma navigovala do predajní YEME a keďže som bol z videného absolútne nadšený, hneď som im aj napísal.

Bol 26. január 10:39 a pustil som sa do nich zhurta. Okrem pochvaly som si hneď vyžiadal kontakt na niekoho kompetentného, kto za toto môže. Veď je to predsa mega a presne za toto s webom blogokave.sk bojujem. Aby sme slovenské kávy dostali na pulty predajní.

YEME ma sledujú!

Odpísali mi, že cez IG mi kontakt dať nemôžu a že mám napísať na oficiálnu mailovú adresu. Tak som napísal. A teraz to najlepšie: aj keď mala manažérka pre nápoje Zuzana Kožuchová práve dovolenku, ochotne mi odpísala a dovolila mi opýtať sa čo len chcem. Do mailu dokonca dopísala: „PS: pred pár týždňami som Vás začala sledovať na Instagrame. Svet je malý :-)“

Karty boli teda rozdané veľmi dobre, vďaka čomu sme spolu urobili krátky rozhovor. Chcem upozorniť, že nejde o absolútne žiadnu formu reklamy. Je za tým len moja zvedavosť a chuť pochváliť skvelý prístup. Nech všetci piyeme lepšiu kávu.

Takže nech sa páči, Ladislav Király vs Zuzana Kožuchová.

Aký je váš všeobecný prístup k slovenskej produkcii a k slovenským výrobkom?

„V YEME sa snažíme mať v ponuke čo najviac slovenských výrobcov a produktov. Samozrejme nie vo všetkých kategóriách je to možné. Pri položkách, ktoré sú typické pre konkrétny región sa snažíme dostať priamo k zdroju. Preto máme v ponuke talianske syry, cestoviny, olivové oleje, grécke jogurty, anglické čaje, španielske sangrie, macedónske ajvary a podobne. Vo všeobecnosti však preferujeme hlavne malých a stredných výrobcov, ktorí svoju prácu robia kvalitne a zodpovedne.“

Koľko percent vašej ponuky tvoria slovenské výrobky?

„Momentálne pri celkovom počte približne 10 100 produktov je okolo 40 percent z nich slovenského pôvodu.“

Kedy padlo rozhodnutie, že v YEME budete ponúkať také množstvo slovenských káv?

„Yeme tento rok oslávili svoje 6. narodeniny. Za ten čas sme prešli obrovskou zmenou nášho sortimentu. Čo sa týka káv, tiež sme začínali s klasickými komerčnými položkami, na pultoch bolo značné zastúpenie kapsúl, instantných káv a káv z dovozu. Postupne sme začali uprednostňovať spolupráce priamo s výrobcami. Veľmi si ceníme tieto vzťahy, je to úplne o niečom inom. Ako YEME rástlo, začali nás oslovovať ďalšie pražiarne. Viaceré značky sme si vytypovali prostredníctvom sociálnych sietí a môžem potvrdiť, že ich sila naozaj funguje (smiech). Jednoducho sa snažíme zachytiť trendy a dopyt zákazníkov. Môžem prezradiť, že za posledné dva roky sme do portfólia zaradili takmer dvadsať nových značiek káv.

Koľko presne ich aktuálne je a ktoré to sú?

„Momentálne máme v ponuke (aktuálnu ponuku nájdete tu) 24 slovenských pražiarní. Sú to Casa Del Café, Goriffee, Zlaté Zrnko, Coffeein, 9 Grams Coffee, Diamond’s Roastery, Verticcio, Green Plantation, Barzzuz, Coffia, Čierna Perla, Epera Coffee, Kávoholik, Powerlogy,  Mountain Bali, Red Fawn, Sova, Štrbské Presso, Di Bosco, Rey Island, Incuple, Spirit Coffee a Caffe4you. Okrem toho máme aj jednu českú pražiareň, ktorou je Father´s coffee roastery.“

Majú ďalšie pražiarne šancu tiež sa dostať do ponuky YEME? Čo musia splniť?

„Určite majú. Novinkám sa nebránime, práve naopak. Naši zákazníci sú veľmi zvedaví a očakávajú od nás, že im neustále prinesieme niečo nové. Ja mám v poslednej dobe pocit, že sa s pražiarňami na Slovensku roztrhlo vrece. Potenciálny dodávateľ nás musí v prvom rade osloviť. My si zhodnotíme, či je pre nás ponuka už na prvý pohľad zaujímavá alebo nie. Prvoradá je kvalita, zaujíma nás však aj príbeh danej pražiarne. Z pohľadu zákazníka je dôležitý aj obal. Následne si vyžiadame vzorky a cenovú kalkuláciu. Ak je všetko v poriadku, doladíme technické detaily spolupráce. Potom je to už rýchly proces. Kávy môžu byť do pár dní u nás na pulte.“

Na záver ešte osobná otázka: Ste aj vy kávičkárka a máte obľúbenú značku kávy?

„Áno, patrím ku milovníkom kávy. Rada kávy striedam a často skúšam nové. Obľúbených značiek mám viacero.“


Newsletter: Dostávaj novinky, horúce tipy
na kávy a zľavové kódy pravidelne e-mailom.

Intuit Mailchimp

Značky
Zobraz viac

Podobné články

Pridaj komentár

Back to top button
Close
Close